چطور شد که بدهی‌های خارجی ایران کاهش یافت؟

© Photo / TASNIM NEWS AGENCY /علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت و رئیس شورای اطلاع رسانی ایران
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت و رئیس شورای اطلاع رسانی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.06.2023
اشتراک
بهادری‌ جهرمی: دشمنان با وجود تحریم‌هایی که خودشان به ما تحمیل کرده‌اند تحمل رشد صادرات و مثبت شدن رشد اقتصادی را ندارند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، بهادری‌ جهرمی، سخنگوی دولت با بیان اینکه تراز اقتصادی ایران مثبت شد، اظهار داشت که ما معطل چند کشور غربی برای اقتصاد کشور نشدیم و قطعاً دشمنان با وجود تحریم‌هایی که خودشان به ما تحمیل کرده‌اند تحمل رشد صادرات و مثبت شدن رشد اقتصادی را ندارند.
وی با تأکید بر لزوم توجه به تاریخ بازگو کردن صحیح و درست آن ابراز داشت: "در طول 44 سال گذشته، هر زمان که تاریخ تحریف شده، کشور از موفقیت دور شده است، زمانی که به جای ایمان به خط امام، پشتیبانی مردم و به‌ویژه ایمان به هدف انقلاب، دستمان را به شرق و غرب دراز کردیم با خسارت و ضرر مواجه شدیم.
در طول 44 سال گذشته، هرگاه که چشم به بیگانگان داشتیم، نه‌تنها منفعتی حاصل نشد که اقتصاد کشور با پسرفت مواجه شد و فشار اقتصادی را متحمل شدیم.
دولت سیزدهم تنها برای بهره‌گیری از تبادلات اقتصادی، نگاه به خارج از کشور دارد که نمونه بارز آن را می‌توان در فعال کردن 3 هزار کارخانه و کارگاه تولیدی در کمتر از دو سال مشاهده کرد که به دلیل به خاطر عدم‌حمایت، تعطیل شده بودند.
پیشنهادات جالب یک سناتور آمریکایی برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2023
طرح قانون‌گذاران آمریکایی برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران
با اقدامات دولت، مسیر کشور به ریل اعتماد به مردم برگشته شده و علائم آن به تدریج بروز و ظهور کرده است، در صنعت خودرو رکورد تولید سالانه یک میلیون 700 هزار حاصل شده و در صورت واردات خودرو، قطعاً تب بازار خودرو فروکش می‌کند.
دولت برای گشایش اقتصادی، شبانه روز فعالیت می‌کند و نتیجه سخن گفتن به زبان دنیا در این دولت، به کاهش بدهی‌های خارجی و مثبت شدن تراز اقتصادی منجر شده است. ما معطل چندین کشور غربی برای اقتصاد کشور نشدیم و قطعاً دشمنان با وجود تحریم‌هایی که خودشان به ما تحمیل کرده‌اند تحمل رشد صادرات و مثبت شدن رشد اقتصادی را ندارند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала