نبنزیا: روسیه به پنج نکته گروسی در مورد امنیت نیروگاه زاپاروژیه عمل می کند

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.06.2023
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که روسیه در حال حاضر پنج نکته را برای تضمین ایمنی نیروگاه اتمی زاپوریژژیا که توسط رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشنهاد شده است، برآورده می‌کند.
"به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: "این پنج نکته را که رافائل گروسی اعلام کرد، در حال حاضر در حال اجرا هستیم، برای این کار نیازی به قطعنامه یا بیانیه نداریم".
به گفته وی، مشکل این است که "همه با شرمندگی در مورد اینکه گلوله ها به این نیروگاه می رسند، سکوت کرده اند." همانطور که نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اظهار داشت، فرض اینکه روسیه در حال گلوله باران نیروگاه زاپاروژیه است به معنای نداشتن عقل سلیم است.
به گفته وی، بازرسان آژانس انرژی اتمی در نیروگاه زاپاروژیه می دانند که این نیروگاه از خارج از آن، از طرف اوکراینی ها گلوله باران می شود.
وی گفت:" رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید که این آژانس کارکرد اسنادی ندارد و بنابراین نمی‌تواند مشخص کند که تیراندازی از کجا صورت می گیرد. اما در حال حاضر، با تصویب این پنج مورد برای اطمینان از ایمنی این نیروگاه، انتظار داریم که چنین چیزی اثبات شود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала