قیمت جهانی نفت پس از تصمیم اوپک از چه زمانی رشد خواهد کرد؟

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر قیمت جهانی نفت پس از تصمیم اوپک از چه زمانی رشد خواهد کرد؟
قیمت جهانی نفت پس از تصمیم اوپک از چه زمانی رشد خواهد کرد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.06.2023
اشتراک
کارشناس روس توضیح می دهد که قیمت جهانی نفت از چه زمانی پس از تصمیم اوپک پلاس شروع به رشد خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر پوتاوین تحلیلگر شرکت Finam پیش بینی می کند: تصمیم اوپک + برای کاهش تولید جدید در سال 2024 با هدف تعادل میان مدت بازار است، بنابراین آنها منجر به افزایش لحظه ای قیمت نشدند، اما احتمال افزایش قیمت ها در نیمه دوم سال جاری - در سطح 88 تا 90 دلار به ازای هر بشکه وجود دارد.
این کارشناس توضیح می دهد: اقدامات اعلام شده اوپک پلاس عمدتاً با هدف تعادل میان مدت بازار است، بنابراین منجر به افزایش لحظه ای قیمت نشد. با این وجود، اقدامات این اتحاد در نیمه دوم سال جاری منجر به افزایش کسری در بازار نفت و در نتیجه افزایش قیمت ها خواهد شد. انتظار می رود قیمت نفت برنت تا پایان سال بین 88 تا 90 دلار در هر بشکه باشد.
ائتلاف اوپک پلاس پس از نشستی در 4 ژوئن، تمدید قرارداد خود را تا سال 2024 و کاهش سطح کل هدف تولید نفت به میزان 1.4 میلیون بشکه در روز از سال آینده اعلام کرد. علاوه بر این، کاهش تولید اضافی، به اصطلاح داوطلبانه، توسط کشورها ادامه دارد و حتی به سال آینده موکول می شود. با احتساب روسیه و عربستان سعودی - هر کدام 500هزار بشکه در روز، در حالی که ریاض اعلام کرده است که کاهش تولید خود را برای ژوئیه 1 میلیون بشکه در روز با امکان تمدید افزایش می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала