شرکت جت جنگنده F-16 در رهگیری یک هواپیما بر فراز واشنگتن

© Photo / Airman 1st Class Christopher Spa هواپیماهای اف 16 آمریکا
 هواپیماهای اف 16 آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.06.2023
اشتراک
پرواز جنگنده اف-16 در آسمان واشنگتن باعث انفجار صوتی در منطقه پایتخت آمریکا شد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه فرماندهی دفاع هوایی آمریکای شمالی، از یک جنگنده F-16 نیروی هوایی ایالات متحده برای رهگیری یک جت تجاری Cessna Citation در آسمان واشنگتن استفاده شد که باعث انفجار صوتی در منطقه پایتخت آمریکا شد.
پیشتر گزارش شده بود که مقامات آمریکایی برای تعقیب جت تجاری Cessna Citation که به حریم هوایی پایتخت آمریکا نفوذ کرده بود و متعاقباً در ویرجینیا سقوط کرد، دستور پرواز یک فروند جنگنده اف-16 را صادر کردند.
در اعلامیه صادره فرماندهی دفاع هوایی آمریکای شمالی آمده است:"با هماهنگی اداره هوانوردی فدرال، در 4 ژوئن، یک جت جنگنده F-16 از فرماندهی دفاع هوایی آمریکای شمالی در پاسخ به رهگیری یک هواپیمای Cessna Citation V در آسمان واشنگتن و شمال ویرجینیا به پرواز درآمد. این هواپیما به علایم و سیگنال های زمینی برای برقراری ارتباط پاسخ نمی داد."
پدافند هوایی روسیه 12 پرتابه هیمارس و موشک های انگلیسی سایه طوفان را رهگیری کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
پدافند هوایی روسیه 12 پرتابه هیمارس و موشک های انگلیسی "سایه طوفان" را رهگیری کرد
در چنین شرایطی به خلبان جنگنده اجازه داده شد با سرعت مافوق صوت پرواز کند که به نوبه خود باعث انفجار صوتی شد و توجه بسیاری از ساکنان مناطق اطراف را به خود جلب کرد.
این هواپیما حدود ساعت 15:20 به وقت محلی(22:20 به وقت مسکو) رهگیری شد. به گفته فرماندهی دفاع هوایی آمریکای شمالی، این هواپیما متعاقبا در نزدیکی پارک ملی حیات وحش جورج واشنگتن سقوط کرد. تا زمانی که هواپیما سقوط کرد، فرماندهی سعی کرد با خلبان ارتباط برقرار کند.
به گفته پلیس ایالتی، همه 4 مسافر این هواپیما جان خود را از دست دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала