رسانه: پناهندگان اوکراینی یک شهر لهستان را تسخیر کرده اند

© AP Photo / Pawel KuczynskiУкраинские беженцы во время остановки в Варшаве по пути в Великобританию
Украинские беженцы во время остановки в Варшаве по пути в Великобританию - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2023
اشتراک
پرتال محلی Lublin112 می نویسد که پناهندگان اوکراینی شهر کراسنیستاو لهستان را "تسخیر" کرده و ساکنان آن را در رعب نگه می دارند.
به گزارش اسپوتنیک، براساس مطلب این پورتال، صحبت در مورد یک گروه چند ده نفری اوکراینی با ریشه های کولی است که به همین دلیل "شهری که زمانی آرام بود به محلی برای کلاهبرداری، سرقت و نگرانی برای امنیت خانواده تبدیل شده است."
در این گزارش آمده است که در ابتدا هیچ مشکلی با پناهندگان وجود نداشت و مردم حتی به آنها توجه نمی کردند، اما به مرور زمان، "وقایع ناراحت کننده و تکان دهنده" شروع شد. این پورتال در مورد اتفاقی گزارش داد که پلیس سعی کرد با یکی از اوکراینی ها صحبت کند و بیش از ده ها نفر از هموطنان او سعی کردند، از این اقدام پلیس جلوگیری کنند.
این مقاله می‌گوید: "ساکنان کراسنیستاو همچنین به رفتار پناهجویان در فروشگاه‌ها توجه می‌کنند. آنها بین قفسه‌ها راه می‌روند، بسته‌های محصولات مختلف را باز می‌کنند، آنها را بررسی کرده و دوباره به درون قفسه ها برمی گردانند.
همچنین پیام هایی در مورد تخلفات متعدد یا رفتار تهاجمی اوکراینی ها در شبکه های اجتماعی منتشر می شود. در همان زمان، سیگنال های زیادی وجود داشت که مقامات محلی مجبور بودند در این وضعیت مداخله کنند: شهردار کراسنیستاو، رابرت کوستیوک، اطمینان داد که مطمئن خواهد شد که هر یک از ساکنان احساس امنیت می کنند.
مقامات شهر قبلاً جلسه ای را با مقامات پلیس برگزار کرده اند که در نتیجه تصمیم گرفته شد تا گشت زنی در محل های اسکان پناهندگان تقویت شود.
به گفته مقامات لهستانی، اکنون 950 هزار پناهنده از اوکراین در این کشور باقی مانده اند و در مجموع 2.3 میلیون اوکراینی در این کشور زندگی می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала