سئول، اظهارات بورل درباره تامین مهمات برای اوکراین را تکذیب کرد

© AP Photo / Lee Jin-manدعوت پیونگ یانگ از سئول برای انجام مذاکرات نظامی
دعوت پیونگ یانگ از سئول برای انجام مذاکرات نظامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2023
اشتراک
خبرگزاری یونهاپ به نقل از وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد، لی جونگ ساب، وزیر دفاع کره جنوبی، در دیدار با جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه، در مورد تامین مهمات به کی یف صحبتی انجام ندادند.
به گزارش اسپوتنیک، طرفین روز شنبه در حاشیه نشست گفتگوی "شانگری لا" در سنگاپور با یکدیگر دیدار کردند. پس از مذاکرات، بورل در توییتر خود نوشت که طرفین ظاهراً "نگرانی های خود را در مورد تحریکات مداوم کره شمالی ابراز داشتند و در مورد نیاز اوکراین به مهمات گفتگو کردند." در پاسخ، وزارت دفاع کره جنوبی روز یکشنبه گفت که ادعای بورل "صحت ندارد" زیرا او در این مورد با لی جونگ ساب صحبت نکرده است.
وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد:" طرف اتحادیه اروپا تنها به طور یکجانبه این موضع را بیان کرد که اوکراین برای بهبود شرایط خود در درگیری با روسیه، به سیستم های تسلیحاتی و سایر تجهیزات نظامی از جمله مهمات نیاز دارد. از آنجایی که حمایت اوکراین با مهمات موضوع بحث نبود، این موضوع دوباره در گفتگو مطرح نشد".
تا به امروز، سئول همچنان به این موضع پایبند است که ارائه سلاح های کشنده به اوکراین غیرممکن است.
کره جنوبی تا کنون علاوه بر کمک های مالی و بشردوستانه به کی یف، سال گذشته 100 هزار گلوله را به طور رسمی به ایالات متحده فروخته است، با این شرط که واشنگتن کاربر نهایی باشد. در سال جاری، کشورها موافقت کردند که 500 هزار گلوله توپ 155 میلی متری دیگر را نیز به شرط عدم فروش به طرف ثالث معامله کنند. این باید به دولت کره جنوبی اجازه دهد تا حدی مالکیت مهمات را حفظ کند و از ارسال آن به اوکراین بدون رضایت سول اجتناب کند.
در پی دیدار با ولودیمیر زلنسکی، یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی نیز قول مساعدت با ارسال آمبولانس ها و تجهیزات مین زدایی را داد. علاوه بر این، رئیس دولت کره جنوبی از زلنسکی فهرستی از تسلیحات غیر کشنده مورد نظر را دریافت کرد که قول داد آنها را بررسی کند.
یون سوک یول قبلاً گفته بود که اگر وضعیتی در اوکراین ایجاد شود که "جامعه بین المللی نتواند آن را تحمل کند"، برای سئول سخت خواهد بود که فقط به حمایت های بشردوستانه یا مالی از کی یف پایبند باشد. بدین ترتیب او برای اولین بار امکان کمک نظامی به اوکراین را پذیرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала