وزارت خارجه روسیه: روسیه آماده گفتگو در مورد کنترل تسلیحات است، اما بدون تقلب از طرف های دیگر

© Sputnik / Valeriy Melnikovزاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه
زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2023
اشتراک
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: روسیه روش های سیاسی و دیپلماتیک برای تضمین امنیت را کنار نمی گذارد، اما چنین روش هایی تنها در صورتی می تواند موثر باشد که دیگر طرف ها سعی در تقلب نداشته باشند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد : روسیه هرگز روش های سیاسی- دیپلماتیک تضمین امنیت را که می تواند اشکال مختلف داشته باشد و در قالب های مختلف اجرا شود، کنار نگذاشته وانکار نکرده است.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت : با این حال، تجربه نشان می دهد که چنین روش هایی تنها در صورتی می توانند موثر و قابل اجرا باشند که همه طرف ها واقعاً در جهت برابر و مساوی باشند.
زاخارووا در تفسیری که در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر شد، گفت: همکاری سازنده و صادقانه توافق‌های حاصل شده را بدون تلاش برای فریب دادن و تحریف آنها به نفع خود مشکلی ندارد ، در غیر این صورت، حتی زیباترین طرح ها در هوا معلق می شود.
نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه افزود: متأسفانه هنوز چنین رویکردی از سوی همکاران آمریکایی ما وجود ندارد.
پیش از این، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفته بود که ایالات متحده آماده است تا با روسیه در مورد معماری کنترل تسلیحات برای دوره انقضای پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت) گفتگو کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала