"شروع شد": معلوم شد که چه چیزی از ضد حمله اوکراین باقی مانده است

© AP Photo / Evgeniy Maloletka"شروع شد": معلوم شد که چه چیزی از ضد حمله اوکراین باقی مانده است
شروع شد: معلوم شد که چه چیزی از ضد حمله اوکراین باقی مانده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2023
اشتراک
لوکاس لیروس، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی در مقاله‌ای برای نشریه InfoBrics استدلال کرد که کی یف تلاش می‌کند شکست ضدحمله خود را با اطمینان دادن به اینکه این ضدحمله هنوز آغاز نشده و انجام حملات تروریستی گاه به گاه، پنهان کند.
به گزارش اسپوتنیک، این تحلیلگر نوشت: " عدم وجود نتایج قابل توجه ارضی، مقامات اوکراین را مجبور کرده که شکست اقدامات خود را با این ادعا توجیه کنند که هنوز هیچ چیز آغاز نشده است.
به گفته لیروس، ضدحمله وعده داده شده بهاری نیروهای مسلح اوکراین به احتمال زیاد آغاز شده ، اما به دلیل "وضعیت فاجعه بار" نیروهای مسلح اوکراین به شدت محدود شده است.
این روزنامه نگار خاطرنشان کرد: برخلاف آنچه وعده داده شده بود، دونباس و کریمه تسخیر نخواهد شد، فقط تشدید ناچیزگلوله باران ها از سوی اوکراین و شروع عملیات های مختلف تروریستی رخ خواهد داد.
لیروس افزود که وضعیت "فاجعه آمیز" نیروهای مسلح اوکراین، عدم موفقیت های چشمگیر و اتکای صرف به حملات تروریستی در غرب نیز سوالاتی را ایجاد می کند که به دلیل اختلاف بین نتایج حاصله و انتظارات بیش از حد و بی اساس منجر به ناامیدی و دلسردی می شود.
هواپیماهای روسیه مقر فرماندهی ارتش اوکراین را هدف قرار دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
هواپیماهای روسیه مقر فرماندهی ارتش اوکراین را هدف قرار دادند
این تحلیلگر در پایان می نویسد:"به نظر می رسد وضعیت به جایی رسیده است که هیچ کس به حمله متقابل یا احتمال پیروزی کی یف اعتقاد ندارد. سربازان اوکراینی نیز که فریب تبلیغات رژیم را خورده بودند، به نظر نمی رسد دیگر امیدوار باشند که بتوانند سناریوهای نبردها جنگ را تغییر داده و برعکس کنند. شهروندان اوکراین دیگر از درگیری های بی‌پایان ناراضی به نظر می‌رسند. افکار عمومی غربی نیز قانونی بودن ادامه تأمین مالی یک جنگ غیرقابل پیروزی در آنرا را زیر سوال می‌برد."
پیش از این، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، احتمال آغاز یک حمله متقابل توسط نیروهای اوکراینی در هفته های آینده را منتفی ندانسته بود. در همان زمان، وزیر دفاع اوکراین، رزنیکوف خاطرنشان کرد که پس از پایان فصل گل ولای ، می توان انتظار داشت که یک ضد حمله انجام شود و کی یف قصد دارد چند ضربه وارد کند. کارشناسانی خاطرنشان کردند که نمی توان اظهارات متناقض کی یف و واشنگتن را باور کرد: این می تواند بخشی از یک کمپین انتشار اخبار ا نادرست باشد. آپتی علاء الدینوف، فرمانده نیروهای ویژه احمد ارتش روسیه ، قبلاً گفته بود، اگر کی یف تصمیم به انجام یک ضدحمله بگیرد، این پایان کار نیروهای مسلح اوکراین خواهد بود، زیرا آنها دیگر هیچ ذخیره ای نخواهند داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала