کاخ سفید: آمریکا به استارت پایبند خواهد بود

© Sputnik / Press service of the Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر آزمایش موشک ضد بالستیک جدید در روسیه + ویدئو
آزمایش موشک ضد بالستیک جدید در روسیه + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2023
اشتراک
مشاور بایدن گفت که ایالات متحده به اطلاع رسانی روسیه پیرامون پرتاب موشک های بالستیک ادامه خواهد داد و تا زمانی که روسیه به محدودیت های استارت پایبند باشد، آمریکا نیز به این تعهدات پایبند خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا روز جمعه در یک نشست خبری گفت که ایالات متحده به اطلاع رسانی پیرامون پرتاب و تمرین های موشک‌های بالستیک قاره پیما به فدراسیون روسیه ادامه خواهد داد و تا زمانی که روسیه به تعهدات محدودیت های "استارت-3" (معاهده کاهش تسلیحات تهاجمی استراتژیک) پایبند باشد، آمریکا نیز به این تعهدات پایبند خواهد بود.
سالیوان در نشست سالانه انجمن کنترل تسلیحات در واشنگتن گفت: ایالات متحده پیش از پرتاب‌ موشک های بالستیک و تمرین‌های استراتژیک مهم به روسیه اطلاع خواهد داد.
سالیوان گفت: با اعلام تعلیق اجرای "استارت-3"، روسیه همچنین آمادگی خود را برای پایبندی به محدودیت‌های اصلی مندرج در این معاهده ابراز کرد که نشان‌دهنده تمایل بالقوه برای ادامه حفظ محدودیت‌های تسلیحات هسته‌ای استراتژیک تا سال 2026 است. ما با این موضوع موافق هستیم.
وی افزود: هیچ کدام از کشورهای ما مایل به آغاز رقابت آزاد در زمینه نیروهای استراتژیک هسته ای نیست. و تا زمانی که روسیه این کار را انجام دهد، ما آماده ایم به محدودیت های مرکزی پایبند باشیم.
روز پنجشنبه، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده روسیه را از قبل از اقدامات متقابل در چارچوب معاهده کاهش تسلیحات تهاجمی استراتژیک مطلع کرده و اعلام کرد که از اول ژوئن تبادل اطلاعات با روسیه در مورد استقرار تسلیحات خود را متوقف خواهد کرد. سالیوان تاکید کرد که تصمیم آمریکا پاسخی متناسب به اظهارات روسیه درباره تعلیق اجرای مفاد توافق است و در صورت تغییر موضع مسکو ممکن است مورد بازنگری قرار گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала