چگونه بایدن می تواند ناتو را نابود کند

© AFP 2023 / Win McNameeآمریکایی ها: بایدن به خاطر حمله پهپادی به کابل در دادگاه لاهه محاکمه شود
آمریکایی ها: بایدن به خاطر حمله پهپادی به کابل در دادگاه لاهه محاکمه شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2023
اشتراک
ستون نویس نشریه 19FortyFive در مقاله ای می نویسد، اگر جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، اجازه انتقال هواپیماهای F-16 به ترکیه را بدهد تا سوئد را به ناتو وارد کند، واشنگتن خطر تضعیف وحدت اتحاد آتلانتیک شمالی را تهدید می کند.
به گزارش اسپوتنیک، "مایکل روبین" نوشت:"در بهترین حالت، تحویل F-16 ها و تغییرات آنها به ترکیه در ازای لغو وتوی اردوغان برای ورود سوئد به ناتو، یک پیروزی خواهد بود".
نویسنده مقاله معتقد است که تصمیم واشنگتن برای امتیاز دادن تنها به این واقعیت منجر می شود که سایر کشورهای عضو ناتو از حق رای برای پیوستن به این ائتلاف به عنوان ابزاری برای کسب منافع دیپلماتیک استفاده کنند.
به نظر او، این منجر به درگیری در داخل ناتو خواهد شد که این ائتلاف را از درون خواهد شکست.
روبین در پایان گفت: "انتقال هواپیماهای F-16 یا بهبود آنها به ترکیه انسجام و قابلیت های ناتو را تقویت نمی کند، بلکه تنها موجب تضعیف آنها می شود".
تا ابتدای سال 2023، درخواست‌های سوئد و فنلاند توسط 28 کشور از 30 کشور ناتو تأیید شد، اما مجارستان و ترکیه مایل بودند درخواست سوئد را جدا از فنلاند بررسی کنند. در شب 31 مارس، تصویب درخواست فنلاند به ناتو توسط همه اعضای این اتحاد تکمیل شد. درخواست سوئد هنوز تایید مجارستان و ترکیه را دریافت نکرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала