استولتنبرگ از کشورهای عضو ناتو خواست تولید مهمات خود را افزایش دهند

© AP Photo / Olivier Matthysینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2023
اشتراک
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از کشورهای عضو این ائتلاف نظامی خواست تا تولید مهمات خود را افزایش دهند، زیرا ذخایر آن کاهش یافته است.
به گزارش اسپوتنیک، استولتنبرگ در مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ ضمن صحبت در مورد نیاز به افزایش تولید مهمات گفت: "ما باید در کل ناتو در این راستا بیشتر کار کنیم".
وی افزود: "آنچه ما واقعاً به آن نیاز داریم امضای قراردادها (با شرکت های دفاعی) است، زیرا در این صورت صنعت آماده سرمایه گذاری و افزایش تولید خواهد بود".
آلمان به امیدهای  اوکراین برای ورود به ناتو ضربه زد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2023
آلمان به امیدهای اوکراین برای ورود به ناتو ضربه زد
به گفته استولتنبرگ، ناتو از نمایندگان صنایع دفاعی دعوت کرده است تا به نشست وزرای دفاع در بروکسل در ماه ژوئن بپیوندند تا به انعقاد قراردادها در این زمینه مساعدت کنند.
او گفت: "در این مرحله، کشورهای متحد ذخایر خود را برای حمایت از اوکراین تمام کرده‌اند - این یک مسیر ناپایدار نیست و بنابراین ما باید تولید را افزایش دهیم تا به این اهداف جدید و جاه‌طلبانه‌تر برسیم."
روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند و این دخالت "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل... در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала