دشمنان آمریکا در سوریه در حال برنامه ریزی برای بیرون کردن نظامیان آمریکایی می باشند

© AP Photo / Hussein Mallaاستقرار خودروهای زرهی و سامانه راداری آمریکا در شمال شرق سوریه
استقرار خودروهای زرهی و سامانه راداری آمریکا در شمال شرق سوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2023
اشتراک
روزنامه WP: دشمنان ایالات متحده آمریکا در سوریه در حال برنامه ریزی برای بیرون کردن نظامیان آمریکایی می باشند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه Washington Post تاکید می کند که دشمنان ایالات متحده در سوریه و بویژه روسیه و ایران در حال طراحی راهبردی برای بیرون کردن نظامیان آمریکایی از منطقه می باشند. این مطلب را این روزنامه روز پنجشنبه به نقل از منابعی در سرویس های اطلاعاتی و مدارک محرمانه پنتاگون که چندی پیش در شبکه های اینترنتی منتشر شده بودند، اعلام کرد.
این روزنامه مدعی شد که تهران به مسلح کردن مبارزان سوری برای حملات جدید به نظامیان آمریکایی می پردازد. ایران و متحدان آن به ادعای این نشریه ایشان را برای استفاده از مواد منفجره قویتر که در کنار راه ها قرار می گیرند و قابلیت عبور از محافظان زرهی را دارند، آموزش می دهند که بصورت خاص برای انهدام تجهیزات نظامی آمریکایی و حذف نظامیان آمریکایی استفاده می شوند. چنین تسلیحاتی در عراق بر علیه نظامیان آمریکایی استفاده می شد. این روزنامه همچنین اعلام می کند که آزمایش چنین بمب هایی که قابلیت عبور از سیستم دفاعی تانک را دارا می باشند در اواخر ماه ژانویه گذشته به دومایره در جنوب غرب سوریه وارد شده است. بنا بر اطلاعات مندرج در این اسناد، تلاش برای استفاده از این تسلیحات بر علیه نظامیان آمریکایی در ماه فوریه گذشته توسط گروه های کردی خنثی گردید.
بنا بر داده های این نشریه در نتیجه حملات پهپادهای ایرانی یک فرد تحت قرارداد پنتاگون کشته و شش سرباز آمریکایی مجروح شدند. آنطور که واشنگتن پست تاکید می کند، نوع جدید بمب ها که می توانند تعداد قربانیان را در بین نظامیان آمریکایی افزایش دهند، باعث تعمیق تقابل بین ایالات متحده آمریکا و ایران می شوند.
به گزارش این نشریه آمریکایی، در اسناد اشاره مستقیمی به مشارکت روسیه در این اقدامات نشده است، این در حالیست که نقش مسکو در تلاشها برای اخراج نظامیان آمریکایی از قلمرو سوریه مورد تاکید قرار گرفته است. بنا بر اطلاعات این اسناد دشمنان ایالات متحده بر روی اقدامات بزرگی که در آن سازماندهی مقاومت مردمی و حمایت از حرکت های خودجوش برای انجام حملات بر علیه زیرمجموعه های نظامی ایالات متحده قرار دارند، کار می کنند. این روزنامه مدعی است که مقامات ارشد روسیه، ایران و سوریه در دیدار دسامبر 2022 در خصوص ایجاد مرکز هماهنگی برای مدیریت این اقدامات، توافق کردند.
نماینده روسیه چشم انداز تمدید پیمان استارت نو در دوره حکومت بایدن را ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2023
نبنزیا خبر از ایجاد "ارتش آزاد سوریه" جهت مقابله با دمشق توسط ایالات متحده داد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала