چین از آمریکا خواست از اقدامات تحریک آمیز در دریای چین جنوبی دست بردارد

© AP Photo / Liu Zhengمائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین
مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2023
اشتراک
مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت که ایالات متحده باید اقدامات خطرناک و تحریک آمیز خود در دریای چین جنوبی را متوقف کند.
به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی هند و اقیانوسیه ایالات متحده روز سه شنبه اعلام کرد که یک جت جنگنده J-16 نیروی هوایی چین "مانور تهاجمی غیر ضروری" را در مقابل یک هواپیمای شناسایی استراتژیک RC-135 ایالات متحده هنگام پرواز بر فراز دریای چین جنوبی در 26 ماه مه انجام داد.
مائو نینگ خاطرنشان کرد که برای مدت طولانی، ایالات متحده از هواپیماهای مستقر در کشتی برای انجام فعالیت های شناسایی علیه چین استفاده می کند و از این طریق به امنیت و حاکمیت چین آسیب جدی وارد می کند.
Официальный представитель Минобороны Китая Тань Кефэй - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2023
واشنگتن باید شرایط لازم را برای دیدار وزارت دفاع آمریکا و چین را فراهم کند
این دیپلمات گفت: "چنین اقدامات تحریک آمیز و خطرناک ریشه اصلی مشکلات امنیتی دریایی است. ایالات متحده باید فورا چنین اقدامات تحریک آمیز خطرناکی را متوقف کند. چین به اقدامات لازم برای دفاع قاطعانه از حاکمیت و امنیت خود ادامه خواهد داد."
پکن طی چندین دهه، با چند کشور در منطقه آسیا و اقیانوسیه بر سر مالکیت ارضی تعدادی از جزایر در دریای چین جنوبی که در اطراف آنها ذخایر هیدروکربنی قابل توجهی کشف شده ، اختلاف دارد. اول از همه، صحبت در مورد مجمع الجزایر شیشا (جزایر پاراسل)، جزایر اسپراتلی (نانشا) از جمله جزیره پاگ آسا (تیتو) و جزیره هوانگیان (ریف اسکاربرو) است. ویتنام، برونئی، مالزی و فیلیپین به درجات مختلفی در این مناقشه دخیل هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала