واکنش مسکو به بسته شدن چهار سرکنسولگری روسیه در آلمان

© Fotolia / KentaurosВид на Рейхстаг в Берлине
Вид на Рейхстаг в Берлине  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2023
اشتراک
وزارت امورخارجه روسیه تصمیم آلمان برای بستن سرکنسولگری های این کشور را اقدامی غیر دوستانه خواند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در سایت خود اعلام کرد که تصمیم برلین برای بستن چهار سرکنسولگری روسیه در آلمان یکی دیگر از گام های غیر دوستانه مقامات آلمانی است.
در بیانیه این وزارتخانه آمده است: این طرف آلمانی بود که به بهانه های آشکارا و دور از ذهن، اخراج دسته جمعی دیپلمات های ما را آغاز کرد، سهمیه هایی را برای تعدادی از کارکنان ماموریت های خارجی معرفی کرد و صدور ویزا را به تاخیر انداخت.
این وزارتخانه در مورد پاسخ به چنین اقدامات تحریک آمیزی هشدار داد و از طرف آلمانی خواست تا تشدید تنش و سیاست خصمانه نسبت به مسکو را متوقف کند.
تصمیم برای بستن کنسولگری روسیه در هامبورگ، لایپزیگ، مونیخ و فرانکفورت امروز توسط سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان کریستوفر برگر اعلام شد. او این اقدام را پاسخی به درخواست مسکو برای کاهش تعداد کارکنان ماموریت دیپلماتیک آلمان به ۳۵۰ نفر خواند.
علاوه بر این، آلمان کنسولگری های خود را در کالینینگراد، نووسیبیرسک و یکاترینبورگ تعطیل خواهد کرد. تنها کنسولگری ها در مسکو و سن پترزبورگ باز خواهند ماند.
در پایان ماه آوریل، برلین بیش از 20 دیپلمات روسی را عناصر نامطلوب اعلام کرد. مسکو به این امر با اخراج تعداد متناسب کارمندان سفارت آلمان پاسخ داد و همچنین خواستار محدود شدن حداکثر تعداد کارمندان در موسسات آلمانی در روسیه شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала