ضربه ویرانگر پوتین به واشنگتن

CC0 / Pixabay / دلار
دلار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2023
اشتراک
کارشناس: پوتین و چین ضربه مخرب دیگری به غرب وارد کردند.
به گزارش اسپوتنیک، کلایتون موریس، روزنامه نگار آمریکایی و مجری برنامه "رداکتد نیوز"(Redacted News)، اظهار داشت که روسیه و چین در حالی که برای جایگزینی دلار در بریکس تلاش می کردند، ضربه ای ویرانگر به آن وارد کردند.
این روزنامه نگار اظهار داشت: "پوتین و چین ضربه مخرب دیگری به غرب وارد کردند. کشورهای بیشتر و بیشتری تصمیم می گیرند دلار آمریکا را کنار بگذارند،- لائوس، پاکستان، آرژانتین، برزیل، این کشورها در معاملات خود از استفاده از دلار خودداری می ورزند.
به گفته وی، رسانه های غربی تقریباً هیچ توجهی به این اقدام کشورهای عضو بریکس نداشتند. وی همچنین افزود که مشکل بدهی آمریکا و کسری تجاری باعث شده است که دلار به عنوان یک ارز بین المللی جذابیت خود را از دست بدهد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2022
واکنش های کاربران ایرانی به تصمیم پوتین درباره فروش گاز فقط به روبل
موریس افزود: "در عین حال، واشنگتن به قرض گرفتن پول از چین و خرج کردن آن در مجتمع نظامی-صنعتی ادامه می دهد که تنها وضعیت بدهی عمومی را تشدید می کند. یک طرح درخشان پولشویی به نام بودجه دفاع ملی ایالات متحده.
در مورد تحریم های ضد روسیه، خودداری از خرید سوخت روسیه تنها به غرب آسیب می رساند، زیرا روسیه به عنوان تامین کننده گاز تقریباً به طور کامل واردکنندگان اروپایی را با سایر کشورها جایگزین کرد".
پیش از این، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد که کشورهای بریکس روند انتقال به ارزهای ملی را تسریع کرده اند. به گفته وی، محدودیت صادرات روسیه بسیاری از کشورها را تحریک می کند تا به جایگزینی برای دلار فکر کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала