روسیه آماده گسترش صادرات کود به آفریقا می باشد

© Sputnik / Grigory Sysoevمصاحبه ویژه لاوروف با اسپوتنیک در زمینه اهداف عملیات ویژه و فشار غرب
مصاحبه ویژه لاوروف با اسپوتنیک در زمینه اهداف عملیات ویژه و فشار غرب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2023
اشتراک
وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی خود در بوروندی ضمن اشاره به نیاز شدید آفریقا به کود روسیه، بر آمادگی مسکو برای توسعه صادرات به کشورهای آفریقایی تاکید کرد.
سرگی لاوروف که امروز به کشور بوروندی سفر کرده است، در پاسخ به سوال اسپوتنیک آفریقا گفت که هرگونه ارسال و تامین کود به کشورهای آفریقایی به قیمت تلاش های باورنکردنی حاصل می شود.

وی تاکید کرد: "از لحظه اشاره من به نقشه راه در زمینه انرژی هسته ای سه ساعت گذشته است، به همن دلیل جزئیات خاصی ایجاد نشده اند. ما اراده دو طرف برای اتمام آماده سازی هرچه سریعتر تفاهمنامه بین دولتی در زمینه همکاری در حوزه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای با در نظر داشتن این نقشه راه، تایید کردیم. رئیس جمهور بوروندی علاقمندی به استفاده از فناوری های روسی در این حوزه برای ایجاد صنایه مرتبط در بوروندی را تایید کرد. امضای توافقنامه ای که به آن اشاره کردم و پایان کار بر روی تفاهمنانه در خصوص آماده سازی پرسنل بوروندی در حوزه انرژی صلح آمیز هسته ای به این امر کمک خواهد کرد".

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2023
سازمان ملل خواستار رفع تحریم های بانکی برای محصولات مواد غذایی و کود صادراتی روسیه شد
لاوروف ادامه داد: "هم بوروندی و هم بسیاری از کشورهای آفریقایی به شکل حادی به کود نیاز دارند، می خواهند که صادرات کود روسی ادامه داشته باشند و توسعه یابند. ما برای این امر آماده می باشیم و آنطور که شما می دانید در سپتامبر سال گذشته بود که رئیس جمهور پوتین اعلام کرد که بصورت غیرقانونی 300 هزار تن کود ما در بنادر اتحادیه اروپا متوقف شده اند، ما آماده ایم که بدون چشم داشتی آنرا به کشورهای آفریقایی منتقل کنیم".

"ریاست اتحادیه اروپا در تطابق کامل با تجریه های استعماری، با عادت های استعماری این ابتکار را رد کرد. شش ماه دیگر صرف این شد که حداقل اولین محموله 20 هزار تنی به مالاوی ارسال شود. و همین روزهای اخیر یک محموله دیگر که هم اندازه محموله قبلی بود به کنیا ارسال شد. همچنین ارسال به نیجریه در آینده نزدیک برنامه ریزی شده است".

"یکبار دیگر تاکید می کنم که همه اینها به قیمت تلاش های باور نکردنی انجام می شوند که توسط برنامه جهانی غذا دبیرکل سازمان ملل متحد صورت می گیرند، برای اینکه موضع روس هراسی واضح اعضای اتحادیعه اروپا که مخالف هر ابتکاری که به هر شکلی به کشورهای در حال توسعه کمک می کنند، اگر این کمک را طرف روسی انجام می دهد، را مسدود می کنند را پشت سر بگذارند".
"در فعالیت های آتی برای رفع این موانع غیر قانونی که اتحادیه اروپا آنرا ایجاد می نماید، همانطور که امروز با آقای رئیس جمهور بوروندی توافق کردیم، نیازهای بوروندی را بعنوان یکی از اولویت ها در نظر خواهیم داشت".
Президент РФ Владимир Путин проводит совещание с членами Координационного совета - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2022
پوتین جلوگیری از انتقال کود به کشورهای نیازمند را غیرقابل قبول خواند
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала