Press release_Sputnik Launches Political Talk Show in Argentina - اسپوتنیک ایران  , 1920
اسپوتنیک توضیح می دهد

در کوزوو چه می گذرد + جزئیات

© Photo
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2023
اشتراک
دور جدیدی از تنش در کوزوو پس از برگزاری انتخابات محلی در اواخر آوریل در چهار شهرداری در شمال کوزوو و متوهیا رخ داد. در میتروویچای شمالی، زویچان، زوبین پوتوک و لپوساویچ که عمدتاً صرب‌نشین هستند، نامزدهای آلبانیایی برنده شدند.
به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه اوضاع پیرامون کوزوو شکل جدید به خود گرفت. در این مطلب تیتر وار به گزیده ای از نکاتی در مورد این موضوع می پردازیم.
درگیری بین پلیس جمهوری خودخوانده کوزوو و نیروهای ناتو کوزوو از یک سو و از سوی دیگر، صرب‌هایی که علیه شهرداران آلبانیایی انتخاب شده‌اند در شمال کوزوو و متوهیجا اعتراض کردند، روی داد.
به هر دو طرف تلفاتی وارد شده است. 52 صرب به مراکز پزشکی مراجعه کردند که سه نفر آنها جراحات شدید داشتند. یکی از آنها با دو گلوله زخمی شده است.
به گفته الکساندر ووچیچ، از سوی نیروهای ناتو، 41 سرباز زخمی شدند. اکثر آنها مجارستانی و ایتالیایی هستند، سه سرباز ناتو به شدت مجروح شده اند.
ووچیچ پس از این درگیری ها گفت که هدف پریشتینا این است که صربستان و ناتو را به هم نزدیک کند. وی گفت که برای صبح روز سه شنبه با نمایندگان 5 کشور غربی جلسه ای تشکیل داده است تا از آنها بخواهد بر طرف آلبانیایی فشار بیاورند.
ژنرال آنجلو میشل ریستوچی، فرمانده نیروهای ناتو، حملات به نیروهای این ائتلاف در کوزوو را غیرقابل توجیه خواند.
ووچیچ، نیروهای ناتو را متهم که شروع به استفاده از زور برای دور کردن صرب‌ها از خودروهای پلیس کوزوو کرده اند. صرب ها پس از استفاده از نارنجک های شوکر، با پرتاب سنگ و اشیاء دیگر به سمت آنها پاسخ دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала