کارشناس: ناتو قصدی برای محافظت از صرب های کوزوو ندارد

© AFP 2023Косовский спецназ и военная полиция KFOR в Звечане
Косовский спецназ и военная полиция KFOR в Звечане - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2023
اشتراک
رئیس مرکز توسعه همکاری های بین المللی در مورد اوضاع پیرامون کوزوو به اسپوتنیک توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "استویتسا دژانسکی" در مورد شرایط کوزوو گفت:" موضوع حفاظت از جمعیت صرب در کوزوو باید به صورت فوری به شورای امنیت سازمان ملل برده شود و مأموریت KFOR باید بررسی شود. خیلی خوب است که چند ماه پیش درخواستی را به KFOR ارسال کردیم تا نیروهای خود را بر اساس قطعنامه 12 44 به منطقه بازگرداند، زیرا همانطور که اکنون می بینیم معلوم شد که KFOR نمی تواند یا نمی خواهد از صرب ها در منطقه محافظت کند".
وی ادامه داد:" به نظر می رسد وظیفه آنها اخراج صرب ها به همراه پریشتینا، آمریکایی ها و کشورهای کوئینتا باشد. و آنچه صربستان نباید به هر قیمتی اجازه دهد این است که این اتفاق بیفتد. ما باید از صرب‌ها در آنجا محافظت کنیم، در غیر این صورت اگر به کسانی که فرزندان ما را کشتند و در سال 1999 ما را بمباران کردند، اجازه دهیم ما را از کوزوو و تعدادی صرب باقی‌مانده در آنجا بیرون کنند، هر کاری که انجام دادیم و انجام می‌دهیم بی‌ارزش است".
دژانسکی تاکید کرد:" غربی ها به دنبال راهی هستند تا زندگی را تا حد ممکن برای صرب های کوزوو سخت کنند و بر مقامات بلگراد فشار بیاورند تا هر چیزی را که به آنها پیشنهاد می شود بپذیرند. آنها همیشه یک بازی را انجام می دهند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала