واکنش وزارت خارجه روسیه نسبت به درگیری در مرز ایران و افغانستان

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2023
اشتراک
نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان: فکر نمی کنم که چنین خطری وجود داشته باشد.
به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان، مدیر اداره دوم آسیا در وزارت امور خارجه روسیه، اظهار داشت که روسیه خطر تبدیل درگیری‌ها در مرز ایران و افغانستان به یک تشدید جدی را مشاهده نمی‌کند.
کابلوف در پاسخ به سوال مربوطه گفت: "فکر نمی کنم که چنین خطری وجود داشته باشد. چنین حوادثی بدون عواقب طولانی مدت نیز قبلاً رخ داده است».
پیش از این رسانه ها از درگیری بین مرزبانان ایرانی و نیروهای طالبان* در استان نیمروز در جنوب غربی افغانستان خبر داده بودند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، پاسدار ایرانی محمدمهدی احمدی که در هنگ مرزی زابل خدمت می کرد در این درگیری به شهادت رسید. طالبان* نیز تلفاتی متحمل شده اند، اما میزان آن مشخص نشده است.
بیانیه مشترک دومین نشست غیررسمی وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، چین، روسیه و پاکستان در مورد افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2023
بیانیه مشترک نشست وزیران امور خارجه ایران، چین، روسیه و پاکستان در مورد افغانستان
گفتنی است، سردار سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز 28 ماه مه (یکشنبه) در سفر به استان سیستان و بلوچستان هم مرز با افغانستان گفت که مرز ایران و افغانستان تحت کنترل نیروهای زمینی و مرزی جمهوری اسلامی است.
*این جنبش به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل قرار دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала