رسانه: ایالات متحده ویژگی اصلی اتحاد جماهیر شوروی را پذیرفت

© erix!یک خطر جدی برای اقتصاد آمریکا
یک خطر جدی برای اقتصاد آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2023
اشتراک
مجله ژاپنی شوکان گندای در مقاله ای نوشت، مقامات آمریکایی در حال انتقال اقتصاد به حالت برنامه ریزی شده هستند، که یادآور برنامه های پنج ساله شوروی است.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته "تارو ایواتا"، نویسنده این مقاله چنین انتقالی با یارانه دادن به صنایع خاصی انجام می شود که دولت به توسعه آنها علاقه مند است و همچنین خریداران آمریکایی را به استفاده از محصولات داخلی در این صنایع تشویق می کند.
وی اشاره کرد:"هنگام خرید یک خودروی الکتریکی، یک آمریکایی واجد شرایط دریافت یارانه فدرال تا سقف 7500 دلار برای کمک به ارتقای آنها است. با این حال، این مورد در مورد خودروهای سازندگان ژاپنی، اروپایی و کره ای صدق نمی کند. این یارانه تنها برای خرید خودروهای برقی از شرکت های آمریکایی فورد، جنرال موتورز، استلانتیس و تسلا قابل دریافت است. این یک سیاست حمایت گرایانه آشکار در قبال شرکت های داخلی است که در آن نه رقابت آزاد وجود دارد و نه اصول بازار".
به عنوان مثال دیگری، نویسنده این واقعیت را ذکر کرد که در اکتبر 2022، دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، 2.8 میلیارد دلار یارانه برای توسعه تولید داخلی باتری های مورد استفاده در خودروهای الکتریکی اعلام کرد.
ایواتا ادامه داد:" با ظهور چین، آمریکا به عنوان پایه اصلی تجارت آزاد، به سمت کنترل متمایل شده است. پرده آهنین جدید روابط ایالات متحده و چین را غرب به پایین آورد نه شرق. این پرده شروع به مسدود کردن جریان آزاد و تجارت محصولات، خدمات و پرسنل فناوری کرده است. این موضوع به یک معنا است، شکست ارزش های غربی".
قانون تورم که در آگوست گذشته توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده امضا شد، یارانه های مالیاتی را برای خرید خودروهای برقی که در آمریکای شمالی مونتاژ می شوند و از باتری های ساخته شده در ایالات متحده از مواد تولید محلی استفاده می کنند، در بر می گیرد. در این سند 370 میلیارد دلار برای انرژی های پاک و دستیابی به اهداف اقلیمی، 64 میلیارد دلار برای کاهش هزینه دارو و بیمه پزشکی اختصاص داده شده است. هدف از این قانون افزایش سرمایه گذاری ایالات متحده در این بخش ها است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала