رئیس جمهور صربستان از تشدید قریب الوقوع اوضاع در کوزوو خبر داد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiرییس جمهور برگزیده صربستان مناسبات حسنه با روسیه را ادامه می دهد
رییس جمهور برگزیده صربستان مناسبات حسنه با روسیه را ادامه می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2023
اشتراک
رئیس جمهور صربستان گفت، در کوزوو و متوهیا، اوضاع در حال تشدید است، زیرا آلبین کورتی "نخست وزیر" آلبانیایی کوزوو تلاش می کند تا ولادیمیر زلنسکی منطقه ای شود.
به گزارش اسپوتنیک، میلوش ووچویچ، وزیر دفاع صربستان، روز یکشنبه گفت که تنش ها در کوزوو به حداکثر رسیده است و ممکن است به یک درگیری مسلحانه تبدیل شود، واحدهای ارتش صربستان به موضع گیری در جهت خط مرزی با کوزوو و متوهیا ادامه می دهند.
شورای امنیت ملی صربستان روز شنبه گزارش داد که نیروهای ناتو در کوزوو و متوهیا مطابق با اختیارات خود بر اساس قطعنامه 1244 شورای امنیت سازمان ملل متحد در جریان اقدام نیروی پلیس این جمهوری خودخوانده در شمال این استان در روز جمعه عمل نکردند. ارتش صربستان در حداکثر آمادگی رزمی قرار دارد.
رهبر صربستان در تلویزیون گفت:" من فکر می کنم سخت ترین شرایط در کوزوو و متوهیا در پیش است. چیزی که ما هنوز ندیده ایم و همه به دلیل اظهارات تحریک آمیز و رفتار وحشتناک غیرمسئولانه آلبین کورتی است. من از درگیری های بزرگ می ترسم زیرا کورتی رویای ولدیمیر زلنسکی بودن را دارد و صرب ها دیگر نمی توانند تحمل کنند".
ووچیچ روز جمعه ارتش صربستان را به دلیل وضعیت کوزوو و متوهیا به دلیل تحرکات یکجانبه پریشتینا به حالت آماده باش حداکثر رساند. رئیس دولت همچنین خواستار توقف فوری خشونت علیه صرب‌ها در کوزوو و متوهیا توسط ناتو شد. میلوش ووچویچ، وزیر دفاع صربستان در تلویزیون تایید کرد که ارتش به بالاترین درجه از آمادگی رزمی و پیشروی نیروها به سمت کوزوو و متوهیا رسیده است.
پیش از آن، پلیس کوزوو روز جمعه با استفاده از گاز اشک آور و نارنجک های شوکر، ساختمان های شهرداری های لپوسوویچ، زوبین پوتوک و زوچان در شمال این استان را به زور اشغال کرد. صرب های محلی سعی کردند از ورود نیروهای امنیتی و مقامات آلبانیایی کوزوو به آنجا جلوگیری کنند، درگیری ها شروع شد. ده نفر به دلیل استفاده از نارنجک های شوکر، گاز اشک آور و باتوم توسط پلیس با جراحات جزئی در مرکز بالینی و بیمارستانی میتروویکا شمالی بستری شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала