جزئیات توافق بایدن و مک کارتی بر سر سقف بدهی ملی آمریکا

© AP Photo / Susan Walshجو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2023
اشتراک
چطور بایدن خود را از مشکلات سقف بدهی ملی نجات داد؟
به گزارش اسپوتنیک با استناد به متن سند ارائه شده به کنگره، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، به لطف توافق با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، خود را از مشکلات سقف بدهی ملی قبل از پایان اولین دوره ریاست جمهوری خود نجات داد.
در لایحه ای که در نتیجه مذاکرات بین بایدن و مک کارتی تهیه شده بود، آمده است که ماده 3101 (ب) از بخش 31 قانون ایالات متحده دال بر محدودیت میزان استقراض دولت توسط دولت ایالات متحده، طی دوره زمانی از تاریخ اجرایی شدن این قانون تا 1 ژانویه 2025 اعمال نخواهد شد.
با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای سال 2024 برنامه ریزی شده است و رئیس دولت بعدی، چه بایدن یا شخص دیگری، در ژانویه 2025 سوگند یاد خواهد کرد، بایدن توانست قبل از پایان دوره ریاست جمهوری فعلی خود مشکل بدهی ملی را برای خود حل کند.
بدهی دولتی آمریکا بیش از صد برابر بیشتر از روسیه است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2023
بدهی دولتی آمریکا بیش از صد برابر بیشتر از روسیه است
در عین حال، انتخابات بعدی کنگره در سال 2024 برنامه ریزی شده است، از جمله مجلس نمایندگان که هنوز تحت کنترل جمهوری خواهان است. اختیارات اعضای کنونی مجلس قانون گذاران فعلی ایالات متحده در ژانویه 2025 منقضی می شود.
بایدن پیش از این گفته بود که با مک کارتی به توافق بودجه‌ای رسیده است که از نکول این کشور جلوگیری خواهد کرد. رئیس جمهور افزود که این لایحه به مجلس نمایندگان و سنای آمریکا ارسال می شود و از قانونگذاران آمریکایی خواست از این توافق حمایت کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала