توانایی نیروهای مسلح روسیه در پاسخ به خلبانان اوکراینی اف-16

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی لاوروف وزیر خارجه فدراسیون روسیه
سرگی لاوروف وزیر خارجه فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2023
اشتراک
لاوروف: نیروهای مسلح روسیه این فرصت را دارند که به خلبانان اف-16 آموزش دیده اوکراینی پاسخ دهند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اضهار داشت نیروهای مسلح روسیه این فرصت را دارند تا به نیات کشورهای غربی برای آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با جنگنده‌های F-16 پاسخ دهند.
وی د رادامه افزود: "در مورد دانمارک و هلند و قصد آنها برای قرار گرفتن در خط مقدم کشورهایی که خلبانان اوکراینی را با هواپیماهای غربی آموزش می دهند، خب، احتمالاً اینجا، قبل از هر چیز خواست مورد علاقه و بهره‌مند شدن از توجه هژمونی مد نظر است.
این کشورها به طور فعال خط واشنگتن را در امور اروپا دنبال می کنند. در مورد واکنش ما، من شک ندارم که نیروهای مسلح ما توانایی واکنش به این موضوع را دارند".
چرا اوکراین جنگنده F-16 می خواهد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2023
اسپوتنیک توضیح می دهد
چرا اوکراین جنگنده F-16 می خواهد؟
جنگنده اف -16، جت جنگندهٔ چندمنظورهٔ تک موتورهٔ مافوق صوت است که توانایی عملیات در تمام شرایط آب و هوایی را دارا است. این جنگنده توسط شرکت جنرال داینامیکس به سفارش دولت ایالات متحده آمریکا در دههٔ ۱۹۷۰ طراحی شد. نخستین پرواز این هواپیما در سال ۱۹۷۴ انجام شده و چهار سال بعد تحت عنوان اسکادران۳۴ وارد فعالیت رسمی در نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا شد. از سال ۱۹۹۳ در پی فروش بخش هواپیمایی جنرال داینامیکس به شرکت لاکهید این هواپیما در لاکهید مارتین تولید می‌شود.
هواپیما اف 16  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2023
آیا جنگنده‌های "اف-16" می توانند مانع پیشروی روسیه شوند؟
اف-۱۶ به‌عنوان یک جنگنده سبک و ساده و ارزان برای نیروی هوایی آمریکا طراحی شده که بتوان شمار بسیاری از آن را در اختیار داشته و از این طریق برتری هوایی را به دست آورد. تا امروز بیش از ۴۵۰۰ فروند از این هواپیما تولید شده و واپسین خریدار آن نیز عراق است که ۱۸ فروند اف-۱۶ سفارش داده‌است. در مجموع ۲۵ کشور از این هواپیما استفاده می‌کنند و مدل‌هائی از آن در ژاپن و ترکیه هم تولید می‌شود. در سال ۲۰۰۹ در مجموع ۲۳۰۹ فروند اف-۱۶ در کشورهای مختلف جهان عملیاتی بوده‌اند که این رقم بیشتر از هر هواپیمای جنگی دیگر است و به این معنا است که ۱۵ درصد از کل هواپیماهای جنگی جهان را اف-۱۶ها تشکیل می‌دهند. این جنگنده در مقایسه با دیگر جنگنده‌های مشابه، اقتصادی و مقرون به صرفه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала