گزارش و تحلیل

ساعت مهمتر است یا عملکرد

© Sputnik / Григорий Сысоев /  مراجعه به بانک تصاویر Перевод часов в связи с переходом на зимнее время
Перевод часов в связи с переходом на зимнее время - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2023
اشتراک
چند روزی است فضاسازی رسانه ای بر علیه یکی از نمایندگان مجلس درباره ساعت گرانقیمت وی در حین مصاحبه شده.
البته این نوع فضاسازی ها چند سالی است که در ایران به تأسی از رسانه های غربی راه افتاده اما عموما جریان خاصی می آید و از این ابزار بهره می برد.
با توجه به اینکه این روزها کپی مشابه ساعت های بسیار گران قیمت در بازار به وفور پیدا می شود می توان تصور کرد که در برخی شرایط ممکن است برخی نسخه اصلی آن ساعت را در دست نداشته باشند بلکه نسخه کپی آن را خریداری کرده باشند.
نکته ای که شاید برای ما باید مهم تر باشد که به آن توجه کنیم این است که این ماجراها ما را از اصل موضوع منحرف نکند.
امروزه شاید حتی ما بیشتر نیاز داشته باشیم نمایندگانی را در مجلس داشته باشیم که "از راه حلال" رفته باشند و زحمت کشیده باشند و پول در آورده باشند و به قول معروف دستشان به دهانشان برسد و تحت تاثیر لابی های سیاسی و مافیاهای قدرت قرار نگیرند و بیشتر به دنبال منافع مردم باشند.
چند روز پیش بود که بخشی از یکی از سخنرانی های ترامپ را می دیدم، وی در آن سخنرانی اظهار داشته بود که نه به پول کسی برای کمپین انتخاباتی نیا دارد و نه به کمک های مالی کسی و نه به حمایت لابی های ثروت و قدرت چون خودش همه اینها را دارد و فقط برایش مهم است که در آخرت خود کاری برای کشور خود انجام داده باشد.
گو اینکه بنده در موارد زیادی از منتقدان آقای ترامپ به حساب می آیم اما در این مورد وی را تحسین می کنم، حتی اگر این سخنان وی بر اثر تبلیغات انتخاباتی باشد.
بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده مردم جغتای، جوین و سبزوار در مجلس شورای اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2023
نماینده مجلس شورای اسلامی: ۲۰ میلیون ایرانی در فقر مطلق به سر می‌برند
تصور اینکه چون فردی جزو قشر تهی دست جامعه است و اگر به مجلس برود درد این قشر را درک می کند و به دنبال مشکلات آنها می رود، حد اقل در کشور ما یک بحث عوام فریبانه بیش نیست.
عموما میانگین سنی افرادی که در این موارد کاندیدای انتخابات می شوند حدود 40-50 سال است و فردی که طی 40-50 سال از عمر خود نتوانسته به جایی برسد و کاری برای خود انجام دهد قطعا دردی از درد مردم دوا نخواهد کرد و در نهایت هم یا درگیر تاثیرات اغوا کننده مال و منال لابی های قدرت می شود و یا اینکه فقط برای چند سال یک کرسی بسیار مهم برای ملت را اشغال می کند و کاری انجام نمی دهد.
به نظر شخصی بنده فردی میتواند برای مردم ما کار کند که ثابت کرده در زندگی خود فردی موفق بوده حال در هر زمینه ای که می خواهد باشد.
چه در زمینه تجارت چه در زمینه فعالیت های دیگر شغلی واجتماعی وفرهنگی و سیاسی و....
البته اینجا تکرار و تاکید می کنم، منظور افرادی که "با زحمت خودشان" به جایی رسیده اند، نه افرادی که با رانت و ارتباطات و سوء استفاده از موقعیت های خاص و یا وابستگی به جریان های خاص و با آقازاده بودن و... به جایی رسیده باشند.
این آخری ها، آقا زاده ها، را شاید بتوان بد ترین نوع افراد برای انتخاب کردن به عنوان نماینده تلقی کرد، سمی که قرن ها است در جامعه ما مثل سرطان جا افتاده و برخی فکر می کنند چون فلانی بچه فلانی است و یا از بستگان فلانی هست پس حتما فرد خوبی است.
اینها عموما افرادی هستند که با قاشق طلا در دهان به دنیا آمده اند و نه فقط درد مردم را احساس نمی کنند بلکه زالوهایی هستند که حق خود می دانند سر سفره نظام وانقلاب بنشینند و دیگران را کنار بزنند وهر چه می توانند از روی سفره بردارند و بخورند و اجازه ندهند خورده نانی به کس دیگری برسد.
در واقع این آخری ها، منظور آقا زاده ها، بیشتر به دنبال تثبیت رانت قدرت خود وخانواده خود هستند تا به دنبال حل مشکل مردم.
بگذریم.
افرادی می توانند برای مردم کاری کنند که بارها خاک کوچه و بازار را لمس کرده باشند و از صفر یا زیر صفر زندگی شان را شروع کرده باشند و با همه بدبختی های روزگار دست و پنجه نرم کرده باشند و در این شرایط نا به سامان موفق شده باشند امتحان خود را پس بدهند.
اگر آن فرد حتی ساعت اصل هم داشته باشد، ماشین گران قیمت وخانه گران قیمت هم داشته باشد، نوش جانش، زحمت کشیده از راه حلال در آورده و ما باید از او بخواهیم بیاید و در مجلس و یا هر مسندی که می شود مشکل مملکت ما را حل کند.
کشورهایی در جهان پیشرفت می کنند که ملاک انتخاب نمایندگان مجلس و یا مناصب حکومتی بر اساس توانمندی و سابقه کاری افراد باشد.
کافی است شما به لیست ثروتمندان جهان نگاه کنید، ببینید چند نفر از آنها مثلا مدرک دانشگاهی دارند.
صحن مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2023
حمله کم‌سابقه روزنامه وابسته به دولت ایران به مجلس: "مردم" می‌گویند شاسی‌بلند‌ها را چکار کرده‌اید؟
یا مثلا ببینید چند نفر از سران کشورهای بزرگ و یا نمایندگان مجالس کشورهای موفق دنیا درگیر این هستند که آنها را با عنوان دکتر یا مهندس یا... صدا کنند.
حتی در بزرگترین شرکت های دنیا، مخصوصا در شرکت های فناوری، نمی روند افراد را بر اساس مدارک تحصیلی و یا معرفی کسی استخدام کنند، می روند نگاه می کنند آن فرد چه سابقه ای داشته و حتی نیروهای فعال و موفق را از همدیگر به قول معروف می قاپند.
هیچ وقت مردم این کشورها نمی آیند بگویند مثلا فردی چون به نظر می رسد آدم خوبی است به او برویم رای دهیم، یا اینکه مثلا بیایند بگویند فلانی بیچاره است کاری ندارد یک کاری در فلان جا به او بدهید یا....
اینکه مثلا فردی دکترای مثلا رشته ای را داشته باشد به معنای آن نیست که وی می تواند مشکلات ما در آن زمینه را حل کند، وی در نهایت ممکن است بتواند تئوری های خوبی را تدریس یا مطرح کند و یا اینکه درباره آنها تحقیق کند، برای اینکه مثلا مشکلات اقتصادی را حل کنیم باید فردی را داشته باشیم که خاک بازار را خورده باشد و ثابت کرده باشد که در بازارهای اقتصادی ایران فرد کارا و موفقی بوده، آنوقت اگر چنین فردی را در مجلس ویا دولت به جایی برسانیم قطعا می تواند برای ما کاری کند که مشکلاتمان حل شود.
البته باید توجه داشته باشیم که یک دست صدا نمی دهد و باید یک مجموعه کارآمد را حمایت کنیم.
افراد باید اول خود را برای دیگران ثابت کنند.
اگر هم ما می خواهیم کشورمان پیشرفت کند و مشکلات مان حل شود به جای اینکه خودمان را درگیر مسایل فرعی کنیم ومدام بنشینیم ومنتظر باشیم کسی بیاید مشکل ما را حل کند باید به فکر آن باشیم که شاید اشتباه از انتخاب خودمان بوده که اوضاعمان به این شکل شده و چه کار کنیم افرادی را به مجلس و یا مناصب دیگر برسانیم که خودشان را " از راه سالم" ثابت کرده باشند و توانمندی حل مشکلات ما را داشته باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала