رئیس صندوق بین المللی پول، احتمال نکول آمریکا را با تبدیل کالسکه سیندرلا به کدو تنبل مقایسه کرد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Международного валютного фонда в Вашингтоне
Здание Международного валютного фонда в Вашингтоне - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2023
اشتراک
رئیس صندوق بین المللی پول گفت چه زمانی آمریکا به کدو تنبل تبدیل می شود.
به گزارش اسپوتنیک، کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول، در یک کنفرانس مطبوعاتی خطاب به مقامات آمریکایی درخواست کرد که حل مشکل نکول احتمالی به تعویق نیفتد، زیرا کل اقتصاد جهان به موقعیت دلار بستگی دارد.
به گفته این اقتصاددان، بازار خزانه داری آمریکا همچنان لنگر ثبات بازار جهانی است. اگر به طور پیش فرض ضربه بخورد، اقتصاد جهان در وضعیت نامطمئنی قرار خواهد گرفت وجورجیوا وضعیت را با افسانه سیندرلا مقایسه کرد.
او افزود : راه حل پیدا خواهد شد، اما مطمئنا، همه آسیب می بینند وقتی مشکلی که باید حل شود در دستان سیاستمدارانی است که تا نیمه شب ادامه می دهند. همه ما افسانه سیندرلا را خوانده ایم. سیندرلا باید در ساعت مقرر محل را ترک کند، دقیقاً نیمه شب. بنابراین، قبل از اینکه کالسکه ما به کدو تنبل تبدیل شود، آیا می توانیم این مشکل را حل کنیم؟ ما فقط با گم شدن یک کفش سیندرلا مواجه نیستیم.
وزارت خزانه‌داری روز جمعه در نامه‌ای به کنگره هشدار داد که اگر قانون‌گذاران تا آن زمان اجازه افزایش محدودیت‌های استقراض را ندهند، ایالات متحده نمی‌تواند تا 5 ژوئن تعهدات خود را به طور کامل انجام دهد. پیش از این، 1 ژوئن به عنوان تاریخ پیش فرض احتمالی ذکر شده بود. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده گفت که امیدوار است تا پایان امروز در مورد توافق با کنگره ایالات متحده در مورد سقف بدهی ملی شفافیت داشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала