وزارت دفاع روسیه: آمریکا در حال ساخت سلاح های بیولوژیکی در اوکراین است

© Sputnik / Russian Defence Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت دفاع روسیه: آمریکا در حال ساخت سلاح های بیولوژیکی در اوکراین است
وزارت دفاع روسیه: آمریکا در حال ساخت سلاح های بیولوژیکی در اوکراین است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2023
اشتراک
سرلشکر ایگور کریلوف، فرمانده نیروهای دفاع تشعشعی، شیمیایی و بیولوژیکی روسیه اعلام کرد وزارت دفاع روسیه اطلاعاتی درباره را دریافت کرده که "یک بار دیگر ثابت می کند که ایالات متحده در حال ساخت سلاح های بیولوژیکی در خاک اوکراین است" و از جمله حاکی از جمع آوری گونه هایی از ویروس آنفلوانزای مرغی است که می تواند بر سد بین گونه ای غلبه کند."
از ویروس آنفلوانزای مرغی است که می تواند بر سد بین گونه ای غلبه کند."
به گزارش اسپوتنیک، صحبت در مورد اسنادی است که نظامیان از آزمایشگاه ذخیره گاه زیست کره در منطقه آسکانیا ـ نووا (استان خرسون) به دست آورده اند. گفته شد، این مواد دخالت مؤسسه دامپزشکی خارکف در پروژه های U-P-8، P-444 و Flu-Fly-Way را تایید می کند. به گفته کریلوف، هدف از این برنامه‌ها "ارزیابی شرایطی است که تحت آن فرآیندهای انتقال پاتوژن‌های عفونت‌های مهم اقتصادی از جمله ایجاد خطرات امنیت غذایی غیرقابل کنترل می‌شود"،.
ژنرال روس گفت: در عین حال، وزارت دفاع ایالات متحده به طور فعال در حال مطالعه این آلودگی های اقتصادی مهم در خارج از قلمرو ملی در آزمایشگاه های بیولوژیکی واقع در امتداد مرزهای مخالفان ژئوپلیتیکی خود در خاک اوکراین است..".
پنتاگون "نهادی که به مطالعه مسیرهای مهاجرت پرندگان مرتبط نیست"سفارش دهنده اعلام شده است.
کریلوف گفت: "گروه عملیانی وزارت دفاع روسیه به همراه کارکنان سرویس امنیت فدرال و روسلخوزنادزور (موسسه نظارت بهداشتی بر محصولات کشاورزی) حقایق جمع‌آوری و تأیید گونه‌هایی از ویروس آنفولانزای پرندگان را تأیید کردند که پتانسیل اپیدمی بالایی دارند و قادر به غلبه بر سد بین گونه‌ها هستند. از جمله سویه H5N8 که میزان کشندگی آن در صورت انتقال به انسان می تواند به 40 درصد برسد.
وی افزود: کارکنان ذخیره گاه خرسون سعی کردند "مواد بیولوژیکی انتخاب شده را فوراً نابود کنند" - واحدهای تبرید را خاموش کنند و انبارهای برودتی را با نیتروژن مایع از بین ببرند، اما متخصصان 48 پژوهشکده مرکزی وزارت دفاع "حتی" در نمونه‌هایی که در معرض تخریب قرار گرفتند، توانستند "ردی از مواد ژنتیکی آنفولانزای پرندگان، ویروس بیماری نیوکاسل، آوولوویروس‌ها را با بیماری‌زایی بالا شناسایی کنند.
مسكو مي تواند به پيمان شكنى آمريكا پاسخ نظامى-فنى بدهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2023
مسکو: به دلیل فعالیت های آمریکا نیاز به تقویت کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی وجود دارد
فرمانده نیروهای دفاع تشعشعی، شیمیایی و بیولوژیکی روسیه یادآور شد که وی قبلاً توجه خود را به "واقعیت مستند مرگ جمعی پرندگان در قلمرو ذخیره گاه آسکانیا ـ نووا در سال 2021 جلب کرده بود که به گفته کارشناسان ماهیت عفونی داشت."
وی افزود: "در این زمینه، به ویژه امکان افزایش بروز آنفولانزای مرغی در روسیه و کشورهای اروپایی نگران کننده است که طبق گزارش دفتر بین‌المللی مبارزه با امراض عفونی در بین حیوانات ، این بیماری از سال 2021 تاکنون بیش از سه میلیارد یورو در آنجا خسارت ببار آورده است.
به گفته کریلوف، از ابتدای سال جاری، 32 مورد شیوع آنفولانزای پرندگان در روسیه در تمام مناطق فدرال ثبت شده است.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه از سال 2003 در خود ایالات متحده، آنفولانزای مرغی و یک مورد سرایت به انسان در تاریخچه مشاهدات در خاک آمریکا وجود داشته است، اما هیچ شیوع بیماری که تهدید بزرگی برای امنیت غذایی باشد، مانند تب آفریقایی خوکی و تب برفکی ثبت نشده است.
کریلوف یادآور شد که در اکتبر 2022، ایالات متحده از استراتژی ملی برای مقابله با تهدیدات بیولوژیکی پرده برداری کرد که ماهیت دکترینی دارد و مدیریت ریسک بیولوژیکی را به عنوان اولویت حیاتی ایالات متحده معرفی می کند.
کریلوف توضیح داد: "واشنگتن قصد دارد با کمک استراتژی تصویب شده، یک معماری تحت کنترل ایالات متحده برای پیشگیری، واکنش و خنثی سازی تهدیدات بیولوژیکی در راستای منافع ملی خود ایجاد کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала