مسکو: به دلیل فعالیت های آمریکا نیاز به تقویت کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی وجود دارد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyمسكو مي تواند به پيمان شكنى آمريكا پاسخ نظامى-فنى بدهد
مسكو مي تواند به پيمان شكنى آمريكا پاسخ نظامى-فنى بدهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2023
اشتراک
معاون وزیر خارجه روسیه معتقد است، فعالیت‌های نظامی-بیولوژیکی ایالات متحده در سراسر جهان نیاز فوری به تقویت کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی و سمی را تأیید می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه در مصاحبه ای گفت:" ما چنین فعالیت کشورهای غربی از جمله در فضای پس از شوروی را به عنوان یک تهدید واقعی برای امنیت ملی روسیه و سایر کشورها می دانیم. فعالیت های بیولوژیکی نظامی ایالات متحده در سرتاسر جهان شواهد روشنی از نیاز فوری به تقویت کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی است".
وی با اشاره به سند نهایی نشست گروه 7 بیان کرد:" متذکر می شویم که پشت درخواست گروه هفت برای ازسرگیری پیمان استارت و سایر اقدامات در حوزه هسته ای، کوچکترین آمادگی برای در نظر گرفتن پتانسیل کلی ناتو در این زمینه وجود ندارد".
ریابکوف در ادامه افزود:" داده های مربوط به میزان زرادخانه های بریتانیا و فرانسه به هیچ وجه قابل تأیید نیستند و صرفاً اظهاری هستند. در این موارد شما می توانید هر چیزی را منتشر کنید".
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در توضیح اظهارات گروه 7 در خصوص حوزه هسته ای گفت: "ایالات متحده داده های مربوط به تسلیحات تهاجمی استراتژیک را دستکاری می کند، در حالی که داده های مربوط به زرادخانه های هسته ای فرانسه و انگلیس قابل راستی آزمایی نیست و اظهاری است".
به گفته وی، در مسائل هسته‌ای، روسیه همواره به شیوه‌ای مسئولانه عمل می‌کند و تمام "شفافیت" ممکن را در محدوده‌های تعیین‌شده با ملاحظات مصلحت‌های سیاسی و نظامی نشان می‌دهد، در یک دهه گذشته، روسیه سطح شفافیت دستورالعمل های دکترینال در زمینه هسته ای، و همچنین برنامه های نوسازی نیروهای بازدارنده هسته ای را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.
وی ادامه داد: "در مورد تلاش کشورهای غربی برای کسب امتیاز سیاسی در مورد اطلاعات در مورد اندازه پتانسیل های هسته ای خود، پس همه اینها صراحتاً ریاکارانه است. اولاً، ارقام اعلام شده اغلب ساختگی یا مشروط هستند. به ویژه، داده‌های استارت ایالات متحده که اخیراً توسط وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، به دلیل مغایرت آن با قوانین شمارش استارت، که واشنگتن سرسختانه تلاش می‌کند با دستکاری‌های ناجوانمردانه آن را دور بزند، همچنان گمراه‌کننده است".
ریابکوف خاطرنشان کرد که خارج از پرانتز، پتانسیل قابل توجهی بیش از 100 واحد تسلیحات تهاجمی استراتژیک وجود دارد که باید مشمول این معاهده باشند، سرنوشتی که ظاهراً به شدت مقامات آمریکایی به آن اهمیت می دهند.
وی اضافه کرد:" داده های مربوط به مقدار زرادخانه های بریتانیا و فرانسه به هیچ وجه قابل تأیید نیستند و صرفاً اظهاری هستند. و شما می توانید هر چیزی را منتشر کنید. ما به خوبی به یاد داریم که بریتانیا با چه سهولت و بی تفاوتی نسبت به نظر جامعه بین المللی در سال های نه چندان دور سقف کمی کلاهک های هسته ای را بیش از یک سوم افزایش داد".
به گفته وی، این تصور ایجاد می شود که لفاظی های غرب در مورد اندازه زرادخانه های هسته ای آنها یک هدف واحد دارد؛ اعمال فشار روانی و نظامی-سیاسی بر روسیه و چین.
او تاکید کرد: "به وضوح یک میل بیمارگونه برای تحقیر کشورهای ما وجود دارد."
معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: "پشت فراخوان گروه 7 برای ازسرگیری پیمان استارت و سایر اقدامات در حوزه هسته ای، کوچکترین آمادگی برای در نظر گرفتن پتانسیل کلی ناتو در این زمینه وجود ندارد."
ریابکوف تاکید کرد:" و بدون این امکان بحث جدی در مورد موضوعات تعیین شده وجود نخواهد داشت. به قول معروف، متاسفم، اما زندگی چنین است. من مطمئنم در غرب از اینکه فرصت تقویت امنیت خود را از طریق گفتگو و مذاکره از خود سلب کرده اند، پشیمان هستند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала