- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

حمله پهپادی به شهر کراسنودار روسیه + فیلم

© Sputnik / Mikhail Mordasov /  مراجعه به بانک تصاویر Вид Краснодара
Вид Краснодара - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2023
اشتراک
دیشب شهر کراسنودار روسیه مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، ادعا شده که سیستم دفاع هوایی بر فراز این شهر کار می کرد و حداقل یک پهپاد منفجر شد و به یک ساختمان اداری در خیابان مورسکایا کراسنودار برخورد کرد. بعداً ویدیویی از پرواز هواپیمای بدون سرنشین در شبکه ظاهر شد.
ستاد عملیاتی انفجار در این شهر را تایید کرد. به گفته مقامات، نیروهای اورژانسی که در محل حاضر شده اند متوجه آتش سوزی نشده اند، اما خسارت به سقف ساختمان و پنجره ها ثبت شده است.
شهردار کراسنودار، اوگنی نائوموف، گفت که این حادثه هیچ تلفات یا جراحتی در پی نداشته است. وی از شهروندان خواست آرامش خود را حفظ کنند.
پیش از این، شهر کراسنودار روسیه مورد حمله اوکراین قرار نگرفته بود.
روسیه به این حمله پاسخ داد. صبح امروز 26 مه، مشخص شد که تاسیسات نظامی در اوکراین هدف حمله ترکیبی نیروهای هوافضای روسیه قرار گرفته است. به گزارش خبرنگاران نظامی، اکنون موج اول هواپیماهای بدون سرنشین در حال نزدیک شدن به اهداف است و بمب افکن های استراتژیک به سمت خط پرتاب موشک در حال حرکت هستند. هشدار هوایی در سراسر اوکراین اعلام شد.
روز 16 مه، نیروهای روسیه یکی از گسترده ترین حملات را به اهداف نظامی در کی یف انجام دادند. گلوله باران با استفاده از موشک های کینژال و کالیبر انجام شد. بعداً مشخص شد که سامانه موشکی ضدهوایی آمریکایی پاتریوت که به اوکراین منتقل شده از تمام مهمات خود برای سرنگونی موشک فرا صوت روسی "کینژال" استفاده کرد اما در نهایت خود آن آسیب دید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала