انتقال تسلیحات هسته ای در بلاروس

بلاروس
بلاروس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2023
اشتراک
لوکاشنکو از آغاز انتقال تسلیحات هسته ای در خاک بلاروس خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از بلتا، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس بیان کرد که در چارچوب توافقات با روسیه پیرامون استقرار تسلیحات هسته ای تاکتیکی انتقال مهمات هسته ای در این جمهوری آغاز شده است.
رئیس جمهور بلاروس افزود: لازم بود در آنجا ( بلاروس ) و مکان های ذخیره سازی و غیره آماده شود. همه ما آن را انجام داده ایم. بنابراین، انتقال سلاح های هسته ای آغاز شد.
به گفته الکساندر لوکاشنکو، این روند در چارچوب توافقات با مسکو پیرامون استقرار سلاح های هسته ای تاکتیکی در بلاروس انجام می شود.
لوکاشنکو قول داد پس از بازگشت به کشور روشن کند که آیا تسلیحات هسته ای هم اکنون در جمهوری وجود دارد یا خیر.
در آغاز سال، مسکو و مینسک برای استقرار سلاح های هسته ای تاکتیکی در بلاروس به توافق رسیدند. همانطور که ولادیمیر پوتین گزارش داد، ساخت یک مرکز ذخیره سازی این نوع تسلیحات در خاک جمهوری در اول جولای به پایان می رسد.
رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که روسیه تعهدات بین‌المللی را نقض نخواهد کرد و همان کاری را انجام خواهد داد که ایالات متحده طی دهه‌ها با استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی خود در اروپا انجام داده است.
همانطور که دبیر مطبوعاتی رئیس دولت دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد، واکنش غرب بر برنامه های مسکو تأثیری نخواهد داشت.
سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه تصریح کرد که مسکو کنترل سلاح های هسته ای غیراستراتژیک مستقر در بلاروس را حفظ کرده است.
در ماه آوریل، نیروهای مسلح بلاروس مجموعه تاکتیکی اسکندر-ام با قابلیت استفاده از موشک های هسته ای را دریافت کردند. همچنین بخشی از هواپیماهای بلاروس به سلاح هسته ای مجهز شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала