کارشناس ترک: هدف از حمله به کشتی روسی تضعیف همکاری روسیه و ترکیه است

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر Вид на город Геленджик
Вид на город Геленджик - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2023
اشتراک
کارشناس ترک: هدف از این اقدامات تحریک آمیز تضعیف تعامل ترکیه و روسیه و بی ثبات کردن منطقه دریای سیاه است.
به گزارش اسپوتنیک، کارشناس ترک پیرامون حمله نیروهای مسلح اوکراین به کشتی روسی بیان کرد که این اقدام تحریک آمیز با هدف تضعیف همکاری روسیه و ترکیه است.
باریش حسن، هماهنگ کننده پلتفرم ATA (آسیا-ترکیه-اروپا)، کارشناس روابط بین الملل پیرامون تلاش نیروهای مسلح اوکراین برای حمله به کشتی ایوان خورس ناوگان دریای سیاه روسیه با قایق های بدون سرنشین که امنیت خطوط لوله گاز ترکیش استریم و بلو استریم را در دریای سیاه تضمین می کند به اسپوتنیک گفت: هدف از این اقدامات تحریک آمیز تضعیف تعامل ترکیه و روسیه و بی ثبات کردن منطقه دریای سیاه است.

همچنین این اقدامات تلاشی برای گسترش قدرت و نفوذ ناتو به منطقه دریای سیاه است. ایالات متحده می خواست مفاد پیمان مونترو در مورد عملکرد تنگه ها را دور بزند که به خاطر آن فشار زیادی بر ترکیه وارد کرد. اما دولت ترکیه با نقض مفاد پیمان و اجازه ورود نیروهای نظامی ناتو به تنگه مخالفت کرد. بنابراین، اکنون ممکن است تلاش هایی برای گسترش نیروهای ناتو به دریای سیاه انجام شود. البته این یک عامل منفی برای امنیت ترکیه و روسیه در منطقه است.

وی افزود: اگر پس از دور دوم انتخابات که در 28 مه برگزار می شود، دولت فعلی در ترکیه باقی بماند، ممکن است تعداد این گونه اقدامات تحریک آمیز در دریای سیاه افزایش یابد، اما به موازات آن، همکاری ترکیه و روسیه تنها تقویت خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала