پوتین خواستار ایجاد کلوب اقلیمی و محیط زیست در اتحادیه اقتصادی اوراسیا شد

© Sputnik / POOL /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2023
اشتراک
رئیس‌جمهور روسیه خواستار ایجاد کلوب اقلیمی و محیط زیست در اتحادیه اقتصادی اوراسیا شد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه طی سخنرانی در نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا از رهبران کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا دعوت کرد تا یک کلوب اقلیمی و محیط زیست در اتحادیه اقتصادی اوراسیا ایجاد کنند.
وی افزود: همچنین اشاره می کنم که امسال ریاست جمهوری روسیه توجه قابل توجهی به مسائل مربوط به تغییرات آب و هوایی دارد. کلوب اقلیمی و محیط زیست اتحادیه اقتصادی اوراسیا می تواند رویکردهای پنج کشور را در زمینه تنظیم آب و هوا هماهنگ کند، وظایف آن شامل اجرای تحقیق و توسعه مشترک، معرفی فناوری های سبز، دستیابی به شناخت بین المللی ابتکارات آب و هوایی اوراسیا، بهبود وضعیت اکوسیستم های آبی، حفاظت از تنوع زیستی، اکتشافات زمین شناسی و توسعه زیرزمینی، اجرای پروژه های پردازش زباله و موارد دیگر می باشد.

ولادیمیر پوتین همچنین بیان کرد که تضمین آزادی رفت و آمد در اوراسیا ضروری است تا افرادی که به کشورهای دیگر این اتحادیه می‌آیند احساس راحتی کنند گویا که در خانه خود هستند.

ولادیمیر پوتین گفت: ما مشترکاً برای دستیابی به سطح بالایی از توسعه در انجمن خود تلاش خواهیم کرد... ما باید اطمینان حاصل کنیم که شهروندان هر پنج کشور، هنگامی که برای کار، تحصیل یا تجارت به کشور دیگری از اتحادیه می آیند، مانند خانه خود احساس راحتی کنند.
به گفته وی، این امر می تواند با حمایت اتحادیه اقتصادی اوراسیا از " آزادی صد در صد واقعی" جابجایی خدمات، مالی و سرمایه انسانی محقق شود و "مزیت های رقابتی" کشورهای عضو انجمن را تامین کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала