سیگنال جدید آمریکا به ایران

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisوزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2023
اشتراک
سخنگوی منطقه‌ای وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا چهارشنبه شب گفت که بر این باوریم که در مورد پرونده هسته‌ای ایران می‌توان از طریق دیپلماسی به راه حل دست یافت.
به گزارش اسپوتنیک، ساموئل وربرگ در گفت وگو با شبکه خبری "الجزیره" در این باره به جزییات بیشتری اشاره نکرد.
وی در بخش دیگری از این گفت وگو به مسأله سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد و افزود که به دنبال این هستیم که شاهد امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه باشیم و با طرف اسرائیلی در این باره تماس داریم.
وربرگ در ادامه به شرایط بحرانی سودان پرداخت و گفت که آمریکا از نزدیک وضعیت سودان را زیر نظر دارد و ما درخصوص هرگونه نقض آتش‌بس با کشورهای دیگر سخن خواهیم گفت.
وی افزود که گام نخست، اجرای آتش بس در سودان و گام دوم تمدید آن است.
سخنان وربرگ درباره مسأله هسته‌ای ایران ۲ روز پس از آن روی می‌دهد که "متیو میلر" سخنگوی جدید و اصلی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دیپلماسی بهترین راه حل در قبال برنامه هسته ای ایران است.
وی دوشنبه شب به وقت تهران در پاسخ به سوالی درباره توافق هسته ای و اظهارات اخیر آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی مدعی شد که اصل اول دولت کنونی آمریکا، عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.
میلر ادعا کرد: ما همیشه معتقد بوده ایم که دیپلماسی بهترین روش برای دستیابی به این راه حل است اما ما هیچ پیشرفتی در خصوص اقدامات ایران در منطقه ندیده ایم.
پیش از این همچنین کاخ سفید مدعی شده بود: ما معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.
کاخ سفید به خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس گفت: ما معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است اما جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا همچنین به صراحت گفته است که ما هیچ گزینه‌ای را از روی میز حذف نکرده‌ایم."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала