امضای تفاهم‌نامه ایران و افغانستان در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی

© Photo / IRNAامضای تفاهم‌نامه ایران و افغانستان در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی
امضای تفاهم‌نامه ایران و افغانستان در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2023
اشتراک
سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران و اداره ملی غذا و ادویه افغانستان برای تامین دارو ، کالاها و تجهیزات بهداشتی و پزشکی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
به گزارش اسپوتنیک، در این تفاهم‌نامه آمده است: دو کشور اسلامی و همسایه جمهوری اسلامی ایران و افغانستان متعهد به همکاری‌های همه جانبه در بخش غذا ،دارو و محصولات بهداشتی می‌باشند.
این تفاهم‌نامه افزود: تامین دارو و تجهیزات به دلیل جایگاه ویژه در درمان برخی از بیماریهای صعب العلاج از اهمیت خاصی برخوردار بوده و دو کشور مصمم هستند با مبادله این تفاهم‌نامه زمینه توسعه تولید و تامین نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی خود را با کمک یکدیگر فراهم آورند.
امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2023
امیرعبداللهیان: افغانستان اجازه سنجش میزان آب هیرمند را به هیات فنی ایران نداده است
این تفاهم نامه در تهران و در حاشیه سفر عبدالباری عمر رئیس اداره ملی غذا و ادویه افغانستان و سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران به منظور توسعه و تحکیم همکاری‌ها در بخش دارو و غذا منعقد و مبادله گردید.
تبادل اطلاعات و تجارب در زمینه سیاست‌ها و برنامه‌های نظام دارویی، مصونیت غذایی و فرآیند، آموزش و توانمندسازی مدیران و متخصصین نظام دارویی طرفین در خصوص دوره‌های مهارت‌افزایی در زمینه‌هایی همچون ثبت پرونده‌های فنی الزامات و سازوکار انجام مطالعات بالینی، هم ارزی زیستی استانداردهای و روش‌های بهینه تولید (GMP)، سامانه رهگیری و ردیابی و کنترل اصالت فراورده‌های سلامت (Tac)، تنظیم امور مرتبط به ادویه، محصولات بهداشتی و مصونیت غذایی از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала