وزیر کشور ترکیه از دریافت سیگنالی درباره احتمال نفوذ آمریکا بر انتخابات خبر داد

© AP Photo / Ahmet BolatТурецкий министр внутренних дел Сулейман Сойлу
Турецкий министр внутренних дел Сулейман Сойлу - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2023
اشتراک
وزیر کشور ترکیه اعلام کرد، همتای مجارستانی اش نسبت به احتمال تلاش آمریکا برای نفوذ و تاثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، به وی هشدار داده است.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور فعلی ترکیه در دور اول انتخابات ریاست جمهوری 49.52 درصد آرا را به دست آورد، رقیب او از هفت حزب مخالف، کمال قلیچداراوغلو - 44.88 درصد. قرار است دور دوم انتخابات ریاست جمهوری 28 مهیبرگزار شود. برای برنده شدن، یک نامزد به اکثریت آرا نیاز دارد. از روز شنبه رای گیری در نمایندگی های خارجی ترکیه و پاسگاه های مرزی آغاز شد.
به گفته سویلو وزیر کشور ترکیه، "جورج سوروس" که به نمایندگی از ایالات متحده از انقلاب های نارنجی در کشورها حمایت مالی کرد، قصد داشت بر انتخابات مجارستان نیز تأثیر بگذارد.
وی گفت:" اوربان، نخست وزیر مجارستان، سوروس و همه افرادش را از کشورش اخراج کرد. اوربان همچنین کمپین انتخاباتی خود را به همه پرسی دگرباشان جنسی تبدیل کرد و با 80 درصد پیروزی در آن کمپین پیروز شد. وزیر کشور مجارستان پینتر ساندور دوست من است. ما دائما در تماس هستیم. او به ما گفت که خزانه داری آمریکا برای تاثیرگذاری در انتخابات پول فرستاده است. او هشدار داد که ما نیز مراقب باشیم".
پیش از این در انتخابات پارلمانی مجارستان در آوریل 2022، ائتلاف فیدز-حزب دموکراتیک مسیحی خلق به رهبری نخست وزیر اوربان، 135 کرسی از 199 کرسی مجلس ملی را به دست آورد و برای سومین بار اکثریت قانون اساسی را حفظ کرد. پس از انتخابات، پارلمان مجارستان مجدداً اوربان را به عنوان نخست وزیر این کشور انتخاب کرد، او برای پنجمین بار در دوران کاری خود دولت را رهبری می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала