لهستان اطلاعات مربوط به آمادگی غرب برای کودتا در بلاروس را تایید کرد

© AP Photo / Sergei Gritsنیروی ویژه پلیس در مینسک بلاروس
نیروی ویژه پلیس در مینسک بلاروس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2023
اشتراک
معاون سابق وزیر دفاع ملی لهستان اعلام کرد، لهستان برای کودتای مسلحانه در بلاروس و مشارکت در حمایت از آن از طریق نظامی آماده می شود و به این ترتیب سخنان الکساندر لوکاشنکو در مورد اینگونه طرح ها مورد تایید قرار داد.
به گزارش اسپوتنیک، ژنرال "والدمار اسکرزیپچاک" در کانال تلویزیونی پولست گفت: "ما برای یک کودتا در بلاروس آماده می شویم، زیرا این اتفاق خواهد افتاد".
این ژنرال گفت: "ما باید آماده باشیم تا از نیروهایی که علیه لوکاشنکو عملیات انجام می دهند، حمایت کنیم".
لوکاشنکو پیشتر گفته بود که غرب در حال آماده شدن برای حمله به خاک بلاروس برای نابودی این کشور است. به گفته وی، "تشکیل هنگ ها و گروهک های خاص، برای کودتا در بلاروس در حال انجام است." رئیس جمهور بلاروس خاطرنشان کرد که غرب شبه نظامیان را از بلاروس های فراری تشکیل می دهد، زیرا استفاده از آنها ضرری برایش ندارد. در عین حال، تروریست ها برای انجام عملیات خرابکارانه و ارعاب به داخل خاک بلاروس فرستاده می شوند.
به گفته اسکرزیپچاک، شهروندان بلاروس که در حال حاضر در خصومت ها در طرف اوکراین هستند، می توانند در "کودتا" شرکت کنند.
اسکشیپچاک گفت: "آنها به بلاروس خواهند رفت. من امیدوارم که این موضوع باعث کودتا در بلاروس شود، لوکاشنکو از این می ترسد."
به گفته وی، لهستان آماده کمک به تشکل های مسلحی است که ممکن است با مقامات بلاروس مخالفت کنند، زیرا آنها در حال حاضر به نیروهای اوکراینی کمک می کنند. ژنرال لهستانی گفت: "ما باید آماده حمایت از نیروهایی باشیم که علیه لوکاشنکو عملیات انجام می دهند. ما دلایلی برای کمک به آنها داریم، همانطور که به اوکراینی ها کمک می کنیم."
همچنین، در صورت تشدید اوضاع در بلاروس، اسکشیپچاک از تعداد زیادی پناهجو که به لهستان می روند واهمه دارد. وی گفت: "اگر این کودتا اتفاق بیفتد، مسلماً بلاروس ها به لهستان مهاجرت خواهند کرد و ما باید برای این امر آماده باشیم."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала