سخنرانی پوتین در مجمع اقتصادی اوراسیا: طرفداران دنیای تک قطبی به پای خود شلیک می کنند

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین
پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2023
اشتراک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست عمومی دومین مجمع اقتصادی اوراسیا سخنرانی کرد. اسپوتنیک مهم ترین نکات در سخنرانی پوتین را به اطلاع شما می رساند
طرفداران دنیای تک قطبی به پای خود شلیک می کنند
پوتین گفت: "ما می بینیم که تغییرات واقعاً عمیق و اساسی در عرصه جهانی در حال رخ دادن است. دولت های بیشتری به سمت تقویت حاکمیت ملی، دنبال کردن سیاست داخلی و خارجی مستقل، تقویت حاکمیت ملی م و پایبندی به مدل توسعه خود حرکت می کنند."
به گفته رئیس جمهورروسیه ، کسانی که طرفدار دنیای تک قطبی هستند، به پای خود و "آنهایی که هنوز مجبور به اطاعت از تحکم ها و زورگویی های آنها هستند" شلیک می کنند.
پوتین افزود: "تغییرات چشمگیر در حوزه مالی بین المللی نیز در حال رخ دادن است. و من می خواهم با رضایت خاطر نشان کنم که روسیه نه تنها در حال تطبیق خود با این وضعیت است، بلکه به یکی از رهبران این فرآیندها تبدیل می شود."
او احتمال می دهد که تمرکززدایی از سیستم مالی جهانی منجر به "سیاسی زدایی از کار در حوزه اقتصادی"منجر شود.
 پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2023
پوتین: روسیه امیدوار است آماده سازی اسناد کریدور حمل و نقل "شمال - جنوب" هرچه سریعتر تکمیل شود
کارشناسان "ماورای بحار" اشتباه کردند
وی در مورد پویایی روابط اقتصادی در کشورهای عضواتحادیه اقتصادی اوراسیا - روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان - خاطرنشان کرد که پیش بینی های بدبینانه مربوط به وقوع بحران جهانی محقق نشد.
اعداد و ارقام خود گویای این موضوع هستند. علیرغم بحران گسترده در اقتصاد و تجارت جهانی، خطرات ژئوپلیتیک قابل توجه و عامل عدم اطمینان، کل تولید ناخالص داخلی اتحادیه اوراسیا هر چند در سال 2022 کاهش یافت، امااین کاهش 1.6 درصد بود اما برخی کارشناسان در باصطلاح ماوری بحار سناریوی کاملاً متفاوت و فاجعه باری را پیش بینی کرده بودند. چنین چیزی اتفاق نیفتاده است و مطمئناً دیگر اتفاق نخواهد افتاد.
مسکو اهمیت فزاینده ای به ایجاد مسیرهای لجستیکی جدید می دهد
پوتین گفت: بدیهی است که امروزه اهمیت ساخت زنجیره های لجستیک پایدار جدید و توسعه شتابان مسیرهای بین المللی افزایش یافته است. ما به این کار چه در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا و چه خارج از آن، از جمله در پروژه کریدور شمال-جنوب اهمیت زیادی قائل هستیم.
نشست وسیع
به گفته وی، روسیه "همیشه مسئولانه و با وجدان به تعامل با همه کشورها برخورد می کند" و توافقات اتخاذ شده در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا را به طور کامل و به موقع انجام می دهد.
ضمناً به گفته رئیس حکومت روسیه "چنین طیف گسترده ای" از شرکت کنندگان در این مجمع حاکی از نقش در حال افزایش اتحادیه اقتصادی اوراسیا جهانی به سرعت در حال تغییر ، پیشرفت موفقیت آمیز همگرایی اوراسیا و علاقه فزاینده به سازمان ما در خارج از آن است".
وی تامین حاکمیت و استقلال در عرصه فناوری را یکی از وظایف اولویت داراین اتحادیه خواند.
پوتین گفت "کشورهای ما از پتانسیل علمی، انسانی و صنعتی کافی برای تولید محصولات با کیفیت بالا و با تکنولوژی بالا برخوردار هستند که می توانند از عهده رقابت در بازارهای جهانی برآیند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала