رهبر چین در دیدار با نخست وزیر روسیه، توسعه روابط دو کشور را مثبت ارزیابی کرد

© Sputnik / Dmitry Astakhov /  مراجعه به بانک تصاویر Встреча премьер-министра РФ Михаила Мишустина с председателем КНР Си Цзиньпином
Встреча премьер-министра РФ Михаила Мишустина с председателем КНР Си Цзиньпином - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2023
اشتراک
رئیس جمهور چین در دیدار با نخست وزیر روسیه تاکید کرد، روابط بین روسیه و چین به طور پیوسته در حال توسعه است، همکاری چند وجهی بین کشورها وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، شی جین پینگ رئیس جمهور چین روز چهارشنبه با میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه دیدار کرد.
وی در ابتدای این دیدار با یادآوری مذاکراتی که در ماه مارس در مسکو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برگزار شد، خواستار ابلاغ سلام وی به رهبر روسیه شد.
رهبر چین گفت: "لطفاً سلام صمیمانه من را به دوست خوبم، رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین برسانید". وی همچنین خاطرنشان کرد که این اولین سفر میشوستین به چین است و موفقیت آمیز بوده است.
شی جین پینگ گفت:" در اخبار خواندم که شما و لی کیانگ، نخست وزیر شورای دولتی جمهوری خلق چین گفتگوهای پرباری داشتید. شما در بسیاری از رویدادها، از جمله مجمع تجاری روسیه و چین که در شانگهای برگزار شد، شرکت کردید. این موضوع یک موفقیت کامل بود."

شی جین پینگ درباره روابط روسیه و چین گفت: "در حال حاضر روابط دو کشور در سطح بالایی در حال توسعه است و همکاری های چند جانبه با اطمینان اجرا می شوند."

وی همچنین تصریح کرد: "توافقات انجام شده مرحله به مرحله اجرا می شود".
رهبر چین گفت: "من پیشنهاد می کنم به استفاده از مزایای همکاری ادامه دهیم. من این پیشرفت را بسیار مثبت می بینم."
میخاییل میشوستین نخست وزیر روسیه نیز در این دیدار گفت:" قبل از هر چیز، اجازه دهید سلام و بهترین آرزوهای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به شما منتقل کنم".
میشوستین تاکید کرد:" ولادیمیر پوتین با گرمی بسیاری از مذاکرات با شما که در ماه مارس در مسکو انجام شد، یاد می کند".

نخست وزیر روسیه گفت که سفر شی جین پینگ به روسیه "دوران جدیدی را در توسعه روابط مشارکت همه جانبه و تعامل استراتژیک که روسیه و چین را به هم پیوند می دهد، گشوده است".

میشوستین اضافه کرد:" ما صمیمانه برای پیوندهای صد ساله حسن همجواری، مشارکت و همکاری که روسیه و جمهوری خلق چین را به هم پیوند می دهد، ارزش قائل هستیم. برای ما این امر در شرایطی که تلاطم روزافزون در عرصه بین المللی وجود دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کشورهای ما با هم در برابر تلاش‌های غرب جمعی برای حفظ سلطه جهانی و استفاده از تحریم‌های غیرقانونی برای تحمیل اراده خود بر کشورهای مستقل، مقاومت می‌کنند".
نخست وزیر روسیه تاکید کرد:" من مطمئن هستم که روسیه و چین قاطعانه این آرزوهای خطرناک را پشت سر گذاشته و شرایط مساعدی را برای پیشرفت مطمئن به سمت اهداف استراتژیک مشترک ایجاد خواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала