- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

پاکسازی بلگورود از گروه خرابکاران و شناسایی اوکراین

© Sputnik / Taisia Liskovets /  مراجعه به بانک تصاویر تیراندازی در بلگورود
تیراندازی در بلگورود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2023
اشتراک
در منطقه بلگورود، پاکسازی آن از گروه خرابکاران و شناسایی اوکراین ادامه دارد.
به گزارش اسپوتنیک، فرماندار ویاچسلاو گلادکوف در کانال تلگرامی خود اطلاع داد که نیروهای امنیتی به پاکسازی منطقه گرایورون در منطقه بلگورود ادامه می دهند، جایی که یک گروه خرابکار و شناسایی اوکراینی به آنجا نفوذ کرده است.
وی در ادامه نوشت: "در مورد وضعیت منطقه گریورون باید گفت پاکسازی آنجا توسط وزارت دفاع همراه با نهادهای مجری قانون ادامه دارد. اما برای بازگشت ساکنان به خانه های خود در حال حاضر که به طور موقت خانه های خود را ترک کردند، هنوز زود است".
به گفته وی، در روستاهایی که خرابکاران به آنجا حمله کردند، ممکن است دو غیرنظامی زخمی شده قرار داشته باشند.
گلادکوف در ادامه گفت:"تا کنون نیروهای امنیتی نتوانسته اند به آنها برسند. کار شماره یک امروز صبح ما همانا تخلیه این افراد مجروح است. "امیدوارم بتوانیم هر چه سریعتر آنها را تخلیه کرده و به مرکز پزشکی تحویل دهیم".
سیستم دفاع هوایی بر فراز شهر بلگورود روسیه به کارافتاد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
انهدام گروه خرابکاری و شناسایی اوکراینی در منطقه بلگورود
یک زن 82 ساله نیز در حین تخلیه جان خود را از دست داد. این اتفاق زمانی رخ داد که او به همراه پسر و عروسش در اتوبوس بودند. علت مرگ در حال بررسی است".
علاوه بر این، رئیس منطقه قول داد که در صورت ایمن شدن منطقه بلافاصله اطلاع رسانی کند. در آستانه بامداد شهر گریوورون و روستاهای مجاور مورد حمله خمپاره ای از اوکراین قرار گرفتند و سپس گروهی از خرابکاران وارد منطقه شدند. هشت نفر مجروح شدند اما تلفات جانی ببار نیامده است. نیروهای نظامی و امنیتی تمام اقدامات را برای از بین بردن خرابکاران انجام می دهند. در منطقه بلگورود، رژیم عملیات ضد تروریستی مقرر شده است.
به گفته دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری، هدف از این خرابکاری تلاش کی‌یف برای به حداقل رساندن تأثیر سیاسی از دست دادن آرتیوموفسک است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала