گفتگوی وزیر خارجه ایران و گوترش درباره آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم

© Sputnik / Sergey Pyatakov /  مراجعه به بانک تصاویر دبیر کل سازمان آنتونیو گوترش
دبیر کل سازمان آنتونیو گوترش  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران و دبیرکل سازمان ملل متحد در این گفتگو در خصوص آخرین وضعیت مذاکره رفع تحریم ها صحبت کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص برخی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله آخرین تحولات یمن، افغانستان، سوریه، اوکراین، همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران و آخرین وضعیت مذاکره رفع تحریم‌ها گفتگو و تبادل نظر کردند.
وزیر امور خارجه ایران همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در مسیر درست توصیف نمود.
امیرعبداللهیان در پایان به اجلاس بین‌المللی مبارزه با گرد و غبار که در ماه سپتامبر با همکاری سازمان ملل متحد در ایران برگزار خواهد شد، اشاره نمود و خاطر نشان کرد: گرد و غبار پدیده زیست محیطی خطرناک و نگران کننده ای است که مبارزه با آن نیازمند همکاری همه کشورها در عرصه بین‌المللی است.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد ایران را کشوری مهم در منطقه خواند و از احیای روابط دیپلماتیک عربستان و ایران استقبال نمود و گفت این تحول می‌تواند آغازگر تقویت روابط سازنده در منطقه باشد.
دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص اجلاس دوحه در مورد افغانستان گفت که تمامی طرف‌ها در مورد ایجاد دولت فراگیر در افغانستان، مبارزه با تروریسم، حمایت و تقویت اقتصاد افغانستان، مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر و حق تحصیل و کار زنان در این کشور اجماع نظر دارند.وی بار دیگر از نقش ایران در پذیرش آوارگان افغان تقدیر نمود و بر لزوم حمایت بین المللی از ایران در این زمینه تاکید کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала