سوناک از توضیح درباره استفاده از موشک های "سایه طوفان" در روسیه خودداری کرد

زلنسکی
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2023
اشتراک
نخست وزیر بریتانیا از پاسخ به این سوالی در مورد آنکه استفاده از موشک های کروز دوربرد سایه طوفان که به اوکراین منتقل شده اند، تنها به سرزمینی محدود می شود که کی یف و لندن آن را اوکراینی می دانند، خودداری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "ریشی سوناک" نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه در پارلمان این کشور به نمایندگان گفت:" وزیر دفاع قبلاً موضوع استفاده ما از سایه طوفان را روشن کرده است، اما همه ما باید به یاد داشته باشیم که اوکراین در حال دفاع از خود است و ناتو خود نیز یک ائتلاف دفاعی می باشد. ما باید بتوانیم همه ابزارهای لازم را برای دفاع از خود در اختیار آنها قرار دهیم".
پیش از این، بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا از پاسخ به سؤالاتی در مورد اینکه آیا لندن به کی‌یف اجازه استفاده از موشک‌های تدارکاتی بریتانیا از جمله سایه طوفان را برای حملات به کریمه داده و آیا دولت برای استفاده از این موشک‌ها منحصرا در حاک اوکراین الزامی تعیین کرده است، خودداری کرد.
11 می، انگلستان اعلام کرد که موشک های کروز Storm Shadow را به اوکراین منتقل می کند. به گزارش سی ان ان، لندن در عین حال تضمین هایی از کی یف دریافت کرد که از این موشک ها تنها برای اهدافی در سرزمین هایی استفاده می شود که اوکراین آن را متعلق به خود می داند و نه برای "سرزمین اصلی" روسیه. از آن زمان، کی یف چندین بار این موشک ها را به سمت لوگانسک شلیک کرده است.
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامیده است.
به گفته پوتنی، روسیه 30 سال است که تلاش می کند تا با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا به توافق برسد، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ های بدبینانه و یا تلاش برای فشار و باج خواهی مواجه شد، در حالی که این ائتلاف علیرغم اعتراض مسکو، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به مرزهای روسیه است.
روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". د
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала