زاخارووا: ایالات متحده در تخریب هیروشیما و آرتیوموفسک دست داشته است

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2023
اشتراک
ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین عواقب بمباران هیروشیما را با درگیری در آرتیوموفسک مقایسه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه، در واکنش به اظهارات ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که عواقب بمباران هیروشیما را با درگیری در آرتیوموفسک مقایسه کرده بود، خاطرنشان نمود که کاخ سفید در هر دو مورد در تخریب دست داشته است.
زاخارووا یادآور شد که رئیس جمهور اوکراین در حاشیه اجلاس G7 در ژاپن هیروشیما را که مورد اصابت بمب هسته ای آمریکا قرار گرفت، با آرتیوموفسک مقایسه کرد. باید به او آفرین گفت.زیرا کاخ سفید در تخریب و ویرانی هر دو شهر دست داشته است.
شایان ذکر است که نیروهای روسی در منطقه آرتیوموفسک واحدهای اوکراینی را شکست دادند و یک پل ماشین رو که نیروهای کمکی برای نیروهای مسلح اوکراین از آن طریق منتقل می شد را منهدم کردند.
پسکوف: هیچ گونه تلاش برای میانجیگری میان روسیه و ترکیه به نتیجه نخواهد رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2023
مسکو، بریتانیا را مسئول تامین مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین می داند
خاطرنشان می شود که طی روزهای گذشته در منطقه شهر، هوانوردی شش پرواز و توپخانه گروه 69 ماموریت آتش را انجام داد. علاوه بر این، حملات هوایی و آتش توپخانه گروه نیروهای "جنوب" واحدهای دشمن را در مناطق کنستانتینوفکا، بوگدانوفکا و کراسنوی دردونتسک شکست داد.
وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که یگان های تهاجمی با پشتیبانی توپخانه و هوانوردی گروه نیروهای جنوب، عملیات آزادسازی آرتیوموفسک را به پایان رساندند. وزارت نظامی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در نتیجه اقدامات گروه‌های تهاجمی، با پشتیبانی توپخانه و هوانوردی گروه نیروهای جنوب، آزادسازی شهر آرتیوموفسک در جهت تاکتیکی آرتیوموفسک به پایان رسید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала