کشورهای گروه 7 از ایران خواستند از روسیه در مناقشه اوکراین حمایت نکند

© AP Photo / Brendan Smialowski/Poolکشورهای گروه 7 از ایران خواستند از روسیه در مناقشه اوکراین حمایت نکند
کشورهای گروه 7 از ایران خواستند از روسیه در مناقشه اوکراین حمایت نکند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2023
اشتراک
بر اساس بیانیه ای که پس از اجلاس سران کشورهای عضو گروه 7 منتشر شد، آنها از ایران خواستند از حمایت روسیه در مناقشه با اوکراین دست بردارد.
به گزارش اسپوتنیک، آنها اعلام کردند: "ایران باید از حمایت" از فدراسیون روسیه در وضعیت مربوط اوکراین دست بردارد. در این بیانیه آمده است: "ما از جمله از ایران می‌خواهیم که انتقال هواپیماهای بدون سرنشین مسلح را متوقف کند..."
کشورهای غربی ادعا می کنند که ایران در حال حاضر هواپیماهای بدون سرنشین برای عملیات نظامی در اوکراین به روسیه تحویل می دهد. مسکو و تهران بارها چنین اتهاماتی را رد کرده اند. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت که تهران فقط چند ماه قبل از آغاز عملیات ویژه در اوکراین هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه تحویل داده است.
موضع سران گروه 7 درباره برجام  اعلام شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2023
موضع سران گروه 7 درباره برجام اعلام شد
کشورهای گروه 7 نگرانی شدید خود را از ادامه "فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده"ایران، از جمله انتقال ادعایی موشک، هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) و فناوری‌های مرتبط به موسسات دولتی و غیردولتی و گروه‌های نیابتی، برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت ابراز کرده‌اند. رهبران گروه هفت همچنین از ایران، که ادعا می‌شود در اعمال قانونی حقوق کشتیرانی دخالت می‌کند، خواستند تا امنیت تجارت و مسیرهای دریایی را تضمین کند.
تهران پیشتر گفته بود که ایالات متحده محموله‌های نفت ایران را به‌طور بی‌اساس مصادره می‌کند و ضمناً ایران را هنگامی که کشتی‌ها به دلیل تخلفات آنها توقیف می کند، مقصر می‌داند. تهران افزود: ایران در تامین امنیت دریانوردی در آب های منطقه ای و بین المللی به موثرترین شکل عمل می کند.
رهبران گروه 7 همزمان از ابتکارات برای بهبود روابط دوجانبه و تنش زدایی در منطقه، از جمله توافق اخیر بین ایران و عربستان سعودی برای احیای روابط دو کشور استقبال کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала