ایالات متحده و متحدان قصد دارند جنگنده های اف-16 را به اوکراین تحویل دهند

© Photo / Senior Airman Greg L. Davis, U.S. Air ForceДва истребителя F-16 Fighting Falcons ВВС США во время операции НАТО "Союзные силы" 20 апреля 1999 года
Два истребителя F-16 Fighting Falcons ВВС США во время операции НАТО Союзные силы 20 апреля 1999 года - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2023
اشتراک
رسانه های غربی به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی خبر ازانتقال جنگنده های F-16 به اوکراین را می دهند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ان بی سی نیوز، آمریکا و متحدانش قصد دارند جنگنده های F-16 را در اختیار اوکراین قرار دهند .
به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داده شده است که ایالات متحده و متحدانش قصد دارند جنگنده های F-16 را به کی یف منتقل کنند.به نقل از این شبکه خبری کی یف می تواند هواپیماهایی F-16 را که مستقیماً از واشنگتن دریافت کند. در ماه‌های آینده، ایالات متحده و سایر کشورهای غربی درباره زمان آغاز تحویل، تعیین تعداد جنگنده‌های قابل انتقال وهمچنین اینکه دقیقاً چه کسی و یا کشوری آنها را در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار می‌دهد، تصمیم خواهند گرفت.
به گزارش روزنامه پولیتیکو، کی یف امیدوار است تا 50 جنگنده اف 16 را از غرب دریافت کند و ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، می خواهد موضوع هواپیماهای جنگی در اجلاس G7 در ژاپن و ناتو در لیتوانی مورد توجه قرار گیرد.
این نشریه تصریح کرد که آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با جت های جنگنده از جمله F-16 در اروپا انجام می شود و چندین ماه طول می کشد و ممکن است این پروسه در هفته های آینده آغاز شود.
روز چهارشنبه، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، گفت که واشنگتن هنوز آماده ارائه جزئیات جدیدی از تحویل احتمالی جنگنده‌های F-16 به اوکراین نیست. در همان زمان، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه فوریه انتقال هواپیماهای جنگی آمریکایی به نیروهای مسلح اوکراین را رد کرد، زیرا به گفته وی، آنها به F-16 نیاز ندارند.
همانطور که توسط مقامات انگلیسی اشاره شده است، این کشور آموزش خلبانان اوکراینی را در تابستان آغاز خواهد کرد و همچنین به همکاری با سایر کشورها برای ارائه احتمالی جت های جنگنده F-16 به کی یف ادامه خواهد داد. مسکو بارها به کشورهای غربی هشدار داده است که ارسال تسلیحات به اوکراین چیزی را تغییر نمی دهد و تنها درگیری را طولانی می کند. همانطور که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه تاکید کرد، ایالات متحده و ناتو نه تنها با تامین تسلیحات، بلکه با آموزش پرسنل نیز مستقیما در این درگیری دخالت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала