گزارش و تحلیل

همکاری نیروی دریایی ایران و روسیه

© Photo / IRNAدیدار دریاسالار نیکولای یومنوف فرمانده نیروی دریایی روسیه با امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
دیدار دریاسالار نیکولای یومنوف فرمانده نیروی دریایی روسیه با امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2023
اشتراک
فرمانده نیروی دریایی روسیه: ناوگروه یک کشور ابرقدرت می تواند به دور کره زمین سفر کند. ناوگروه ۸۶ نشان از آمادگی‌های فنی تجهیزات و آموزش تجربه بالای کارکنان آن دارد
دریاسالار نیکولای یومنوف با اشاره به ماموریت ناوگروه ۸۶،با تاکید بر اینکه ناوگروه یک کشور ابرقدرت می تواند به دور کره زمین سفر کند، گفت: ماموریت موفقیت آمیز ناوگروه ۸۶ نشان از آمادگی‌های فنی تجهیزات و آموزش تجربه بالای کارکنان آن دارد.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، دریاسالار نیکولای یومنوف فرمانده نیروی دریایی روسیه در حاشیه دیدار با امیر دریادار ایرانی، با اشاره به ماموریت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش و سفر به دور کره زمین گفت: قطعاً ناوگروه یک کشور ابرقدرت می تواند دور کره زمین را طی کند.
وی افزود: خیلی برای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که چنین ناوگروهی دارد و می تواند به دور کره زمین سفر کند خوشحالم.
فرمانده نیروی دریایی روسیه تصریح کرد: انجام این ماموریت موفقیت آمیز نشان از آمادگی‌های فنی تجهیزات و آموزش تجربه بالای کارکنان آن دارد.
فرمانده نیروی دریایی روسیه با امیر دریادار ایرانی دیدار کرد
دریاسالار نیکولای یومنوف با حضور در ستاد نیروی دریایی ارتش با امیر دریادار ایرانی دیدار و گفتگو کرد.
دریاسالار نیکولای یومنوف فرمانده نیروی دریایی روسیه با امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ستاد این نیرو دیدار کرد.
امیر دریادار ایرانی در این دیدار، ضمن خیرمقدم، از همکاری‌های نیروی دریایی روسیه در اجرای مسابقات ارتش های جهان و اجرای رزمایش مشترک ایران چین و روسیه قدردانی کرد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: حضور ناوگان نیروی دریایی روسیه در ۳ رزمایش مشترک ایران چین و روسیه بسیار ارزشمند بود،بویژه حضور در رزمایش اخیر حاوی پیام مهمی برای دشمن مشترک مان بود.
وی افزود: دشمن تلاش می کند مثلث ایران چین و روسیه را درگیر کند که ما نتوانیم همکاری های لازم را داشته باشیم ولی به لطف خدا،همکاری‌ها و اقدامات خوبی داشته و داریم و لازم است این ارتباط و همکاری ها بیش از پیش تقویت شود.
امیر دریادار ایرانی در ادامه با تأکید بر لزوم تشکیل کمیته مشترک،بر تعامل بیشتر در بخش های مختلف بویژه در حوزه آموزشی، فنی و... تاکید کرد. دریاسالار نیکولای یومنوف نیز با ابراز خرسندی از دیدار با امیر دریادار ایرانی گفت: امیدوارم این سفر موجب پیشرفت بیش از پیش روابط نیروی دریایی دو کشور شود.
وی افزود: تصمیم برگزاری برخی از مسابقات ارتش های جهان در کشور ایران تصمیم درست و بجایی بود و لازم است در این زمینه تلاش های مان را بیشتر کنیم.
فرمانده نیروی دریایی روسیه با تاکید بر اهمیت ارتباط نیروی دریایی دو کشور و همکاری‌های خوب این دو نیرو، اضافه کرد: ما نباید در این نقطه متوقف شویم بلکه باید روز به روز روابط مان ارتقا دهیم.
فرمانده نیروی دریایی روسیه با استقبال از پیشنهادهای امیر دریادار ایرانی گفت: ما آمادگی داریم هر چه زودتر در این موارد به توافق دوجانبه دست یافته و آن ها را عملیاتی کنیم. ما مطمئن هستیم در مسیر درست حرکت می کنیم .
فرمانده نیروی دریایی روسیه، از امیر دریادار ایرانی دعوت کرد تا در رژه سالروز تاسیس نیروی دریایی ارتش روسیه در سن پترزبورگ حضور یافته و از یگان های نیروی دریایی این کشور بازدید کند.
دریاسالار نیکولای یومنوف از بخش های مختلف دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر نیز بازدید کرد.
دریاسالار نیکولای یومنوف فرمانده نیروی دریایی فدراسیون روسیه به همراه امیر دریادار بابک بلوچ معاون هماهنگ‌كننده نیروی دریایی از دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر بازدید کرد.
امیر دریادار دوم آریا شفقت‌رودسری،فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر در ابتدای این بازدید،گفت: امروز توسعه دیپلماسی دریایی بخش مهم و جدا نشدنی از سیاست‌های دنیا و از وظایف نیروی‌های دریایی است.
امیر دریادار دوم آریا شفقت‌رودسری اظهار داشت: تعاملات آموزشی نیروی دریایی ارتش با کشورهای دوست همیشه و حتی در زمان جنگ تحمیلی برقرار بوده است.
فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) افزود: دریا موهبتی الهی است که امکان دسترسی به دیگر کشورها را می‌دهد و باید قدر این موهبت را بدانیم.
وی افزود: هیچ کشوری به تنهایی قادر به تامین امنیت دریایی نیست و این اتفاق به مشارکت همگانی نیاز دارد و نیروی دریایی ارتش آماده همکاری با همه کشورهای دوست است. روابط نیروی دریایی ایران و روسیه همواره از سطح قابل قبولی برخوردار بوده است.
در ادامه دریاسالار نیکولار یومنوف، فرمانده نیروی دریایی فدراسیون روسیه گفت: برای تمام کشورها آموزش نیروی دریایی به شکل یکسان است. آموزش نیروی دریایی روسیه از سن ۱۲ سالگی شروع می‌شود ودانش آموزان در مدارس نظامی درس می خوانند.
فرمانده نیروی دریایی روسیه اظهار داشت: تعداد ۵ مدرسه نظامی در روسیه وجود دارد. در این مراکز دانش آموزان به‌صورت شبانه روزی آموزش می‌بینند. در این مدارس توجه اصلی به تاریخ نیروی دریایی روسیه است و مهمتر اینکه که دانش آموزان وطن‍پرست تربیت شوند و در کلاس‌های تاکتیکی و فنی آموزش‌های عملیاتی ببینند.
نیروی دریایی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2022
ورود ناوهای جنگی جمهوری آذربایجان و ایران برای شرکت در رژه روز نیروی دریایی روسیه
دریاسالار نیکولای یومنوف، فرمانده نیروی دریایی روسیه همچنین به منظور آشنایی و بازدید از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش از این دانشگاه بازدید کرد.
امیر سرتیپ حسین ولیوند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در دیدار با دریاسالار نیکولای یومنوف، فرمانده نیروی دریایی روسیه با اشاره به پیشینه تاریخی دافوس ارتش،گفت: این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه ایران است و قدمتی نود ساله دارد.
وی با اشاره به روابط ایران و روسیه گفت: ارتباط بین دو کشور ایران و روسیه از قدیم وجود داشته است و امروزه ما تمایل داریم که در حوزه نظامی و دفاعی روابط خود را با کشور روسیه افزایش دهیم.
فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با اشاره به تعاملات دافوس ارتش با دیگر دانشگاه‌های نظامی کشورهای دوست و هم پیمان گفت: امروز ما با کشورهای دوست و هم پیمان در زمینه اعزام دانشجو و تبادل اساتید همکاری مطلوبی داریم و ما آمادگی داریم در این حوزه با کشور روسیه نیز سطح تعاملات را ارتقا دهیم.
دریاسالار نیکولای یومنوف، فرمانده نیروی دریایی روسیه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و قدردانی از میزبانی شایسته دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش،گفت: آموزش نظامی و دفاعی در هر دو کشور ایران و روسیه بسیار با اهمیت است و ما در آموزش‌های خود از اساتید با تجربه‌ای استفاده می‌کنیم که علاوه بر سابقه فرماندهی واحدهای مختلف باید دارای موفقیت نیز در ماموریت‌های محوله باشند.
وی ضمن اشاره به ظرفیت های نظامی کشور ایران افزود: علاقه‌مند هستیم در سطوح مختلف به‌ویژه در مباحث آموزشی و اعزام دانشجو با دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش ارتباط و تعامل داشته باشیم.
فرمانده نیروی دریایی روسیه و هیئت همراه در ادامه از دستاوردهای علمی و پژوهشی، مرکز بازی جنگ، موزه جنگ و اماکن آموزشی دافوس ارتش بازدید کرد.
فرمانده نیروی دریایی روسیه وارد منطقه یکم نیروی دریایی ارتش نیز شد.
دریاسالار نیکولای یومنوف، فرمانده نیروی دریایی ارتش روسیه به همراه امیر دریادار بلوچ،معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش از منطقه یکم نیروی دریایی ارتش ایران بازدید کرد.
دریاسالار نیکولای یومنوف،فرمانده نیروی دریایی روسیه به همراه امیر دریادار بلوچ،معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش ایران از بخش‌های مختلف منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از جمله کارگاه‌های توانمندی در کارخانجات این نیرو، بازید کرد.
همچنین در نشست فرمانده نیروی دریایی ارتش روسیه با امیر دریادار دوم پورکزازی، فرمانده کارخانجات و امیر دریادار دوم وظیفه، فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران،توانمندی‎های ایران در ساخت زیرسطحی‌ها تشریح شد.
در ادامه این بازید، دریاسالار نیکولای یومنوف ضمن اشاره به قدرت دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر افزایش تعاملات بین نیروی دریایی کشور روسیه با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
همچنین حضور در ناوشکن بومی جماران از دیگر برنامه‌های فرمانده نیروی دریایی روسیه در این بازدید بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала