نماینده روسیه هدف اصلی غرب را در اوکراین را اعلام کرد

© Sputnik / Brian Smith /  مراجعه به بانک تصاویر واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2023
اشتراک
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل ، در شورای امنیت این سازمان اعلام کرد غرب که به کی یف تسلیحات می‌دهد، نه از "ارزش‌های انسان‌گرایی"، بلکه از تمایل به وارد کردن شکست استراتژیک به روسیه پیروی می کند.
به گزارش اسپوتنیک، نبنزیا گفت "اهداف غرب برای همه آشکار است و سیاستمداران غربی آنها را پنهان نمی کنند. و اینها نه اصول اخلاقی و نه بالاترین ارزش های انسانی بلکه استفاده از اوکراین به عنوان یک میدان آزمایش و ادامه درگیری تا آخرین اوکراینی در تلاش برای وارد کردن شکست استراتژیک به روسیه است".
به گفته وی، "این مبتنی بر یک تمایل آشکار برای این است که آنها همچنان اراده و به اصطلاح قوانین خود را به همه دیکته کنند."
نبنزیا اشاره کرد، میلیاردها دلار برای پمپاژ سلاح اوکراین از جیب مالیات دهندگان هزینه می شود که به حساب های مجتمع نظامی-صنعتی غرب واریز می شود.
نماینده دائم روسیه افزود "در دسامبر سال گذشته، کنگره ایالات متحده تخصیص 48 میلیارد دلار برای کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد و اخیراً بخش جدیدی این کمک ها به ارزش 1.2 میلیارد دلار اعلام شد. چندی پیش جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا گزارش داد که کل کمک به اوکراین از سوی کشورها و سازمان های فقط وابسته اتحادیه اروپا 16 میلیارد یورو بوده است".
نماینده روسیه چشم انداز تمدید پیمان استارت نو در دوره حکومت بایدن را ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2023
نبنزیا غرب را همدست جنایات جنگی نیروهای مسلح اوکراین خواند
نبنزیا خاطرنشان کرد "همان بورل پیشنهاد کرد که 3.5 میلیارد یورو برای تامین مالی بیشتر صندوق صلح اروپا که وجوه آن برای تامین هزینه های نظامی به اوکراین استفاده می شود، اختصاص یابد. زمان آن فرا رسیده است که پدیده ها را به نام واقعی خود بخوانیم و نام صندوق صلح اروپا را به صندوق جنگ اروپا تغییر دهیم."
به گفته وی، کمیسیون اروپا در نظر دارد 1.5 میلیارد یورو دیگر برای تولید مهمات اختصاص دهد و همچنین در مورد برنامه های آلمان برای ارسال بیشترین مقدار به اصطلاح کمک به 2.7 میلیارد یورو گزارش شده است.
نماینده دائم روسیه توضیح داد این کمک ها شامل خودروهای جنگی، تانک های لئوپارد، تاسیسات ضد هوایی، صدها موشک هدایت شونده، پهپادهای شناسایی و خودروهای پشتیبانی لجستیکی خواهد بود.
نبنزیا اضافه کرد :" در مجموع، کشورهای ناتو همانطور که ینس استولتنبرگ، دبیر کل این سازمان اشاره کرد، تاکنون بیش از 65 میلیارد یورو برای نیازهای نیروهای مسلح اوکراین اختصاص داده اند. برای مقایسه، 18 میلیارد دلار برای امنیت غذایی در سالهای 2021 تا 2023هزینه شده است. اینها اولویت های واقعی غرب هستند."
به گفته وی، دامنه تحویل تسلیحات به طور مداوم در حال گسترش است و بسیار فراتر از سلاح های دفاعی است. به گفته نماینده دائم روسیه ، کشورهای اروپایی گزارش می دهند که تاکنون 600 دستگاه تانک به اوکراین ارسال شده است.
او گفت: "تامین هواپیماهای نظامی - جنگنده ها و بمب افکن ها - در حال بحث است. طبق گزارش رسانه ها، آموزش خدمه در کشورهای اروپایی راه اندازی شده و نیروهای ویژه در آلمان در حال آموزش دیدن هستند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала