ایران و روسیه همکاری های گردشگری را گسترش می دهند + ویدئو

© Sputnik / Maxim Blinov  /  مراجعه به بانک تصاویر سیزدهمین اجلاس بین المللی اقتصادی "روسیه - جهان اسلام: اجلاس کازان-۲۰۲۲"
سیزدهمین اجلاس بین المللی اقتصادی روسیه - جهان اسلام: اجلاس کازان-۲۰۲۲ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2023
اشتراک
علی‌اصغر شالبافیان، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران و دمیتری واخروکوف، معاون توسعه اقتصادی فدراسیون روسیه امروز در حاشیه اجلاس بین المللی روسیه و جهان اسلام در کازان توافقنامه ای امضا کردند.
به گزارش اسپوتنیک آقای شالبافیان در این مراسم گفت : روسیه می تواند به یکی از بازارهای اولویت دار گردشگری ایران تبدیل شود. قبل از همه‌گیری، ظرفیت گردشگری روسیه بیش از 10 میلیون نفر بود که حدود 10 میلیارد دلار برآورد می‌شود و از امروز گردشگران روسی که به ایران سفر می‌کنند می‌توانند در فرودگاه ویزا دریافت کنند. مسافران گروهی نیازی به ویزا ندارند. علاوه بر این، سرمایه گذاران روسی به سرمایه گذاری در بخش گردشگری ایران علاقه نشان داده اند. این موضوع در یک نشست ویژه در ماه نوامبر مورد بحث قرار خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد این تفاهم نامه شامل موارد همکاری و تسهیل مبادلات گردشگری بین دو کشور ، تقویت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، معرفی هر چه بیشتر ظرفیت گردشگری دو کشور و حمایت از فعالین بخش خصوصی دو کشور برای فعال شدن در بازار گردشگری ایران و روسیه است.
آقای واخروکف بنوبه خود گفت : انتظار داریم در تابستان امسال سفرهای بدون ویزا برای گردشگران از ایران به روسیه راه اندازی شود. علاوه بر این، از تیرماه، شهروندان ایرانی نیز می توانند برای سفر به فدراسیون روسیه ویزای الکترونیکی دریافت کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала