کشف گنج بی نظیر سکه های طلای متعلق به دوران اسکندر مقدونی در شهر کرچ کریمه

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر کشف گنج بی نظیر سکه های طلای متعلق به دوران اسکندر مقدونی در شهر کرچ کریمه
کشف گنج بی نظیر سکه های طلای  متعلق به دوران اسکندر مقدونی در شهر کرچ کریمه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2023
اشتراک
باستان شناسان در حفاری شهرباستانی میرمکی، که بخشی از پادشاهی بسفر بود، گنجینه ای متشکل از 30 سکه طلا از دوران اسکندر مقدونی کشف کردند.
به گزارش اسپوتنیک، تاتیانا اومریخینا، مدیر موزه فضای باز کریمه شرقی ضمن اعلام این مطلب گفت: "در حفاری ها گنجی متشکل از 30 سکه طلا پیدا شد که در یک کوزه سفالی کوچک بودند. 26 سکه مربوط به دوران اسکندر مقدونی و چهار سکه متعلق به دوره فیلیپ سوم آریدائوس، برادرکم عقل اسکندر مقدونی هستند که تاج و تخت را به ارث برده بود... هر کدام از سکه ها حدود 8.5 گرم وزن دارند، در قسمت جلویی سر الهه آتن را با کلاه قرنتی نشان می دهد، در طرف مقابل الهه بالدار پیروزی نایک دیده می شود که در دستانش دکل کشتی و یک تاج گل قرار دارد".
کشف گنج یک میلیون دلاری در تاشکند + عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.01.2019
کشف گنج یک میلیون دلاری در تاشکند + عکس
کشف باستان شناسان توسط گروه باستان شناسی موزه دولتی ارمیتاژ به رهبری الکسی بوتیاژین روز 20 اوت 2022 انجام شد و سپس این گنج به انبار طلای موزه منتقل شد و مطالعه آن ادامه دارد.
میرمکی (Mirmekiy) شهری باستانی در ساحل تنگه کرچ است که توسط یونانیان قدیم در اواسط قرن ششم قبل از میلاد تأسیس شد. این شهر بخشی از پادشاهی بسفر بود.
کرچ شهری در قسمت شرقی شبه جزیره کریمه در سواحل تنگه کرچ است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала