خبر بدی برای اوکراین درباره سامانه دفاع موشکی غربی

© AP Photo / Tsafrir Abayovسامانه دفاع موشکی "گنبد آهنین" اسرائیل
سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2023
اشتراک
یونا جرمی باب، تحلیلگر نظامی در مقاله ای برای روزنامه جروزالم پست می نویسد، انتقال سامانه دفاع موشکی "گنبد آهنین" اسرائیل به اوکراین با توجه به قلمرو وسیع اوکراین و موشک های پیشرفته تر روسیه، بی معنا خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، این کارشناس خاطرنشان کرد: "حتی برخی از مقامات اوکراینی اعتراف کردند که قلمرو وسیع اوکراین و موشک‌های پیشرفته‌تر مسکو (در مقایسه با موشک‌های فلسطینی با فناوری پایین که گنبد آهنین سرنگون می‌کند) این ابزار دفاعی را بسیار محدودمی کند".
به گفته این تحلیلگر، اگر اسرائیل برای محافظت از خود به ده سامانه گنبد آهنین یا بیشتر نیاز داشته باشد، اوکراین به دهها سامانه از این نوع نیاز خواهد داشت که اصلاً به این تعداد وجود ندارند. بر این اساس، نویسنده به این نتیجه می رسد که حتی اگر ایالات متحده اسرائیل را مجبور به انتقال سامانه های دفاع موشکی تاکتیکی به اوکراین کند، آنها نمی توانند بر روند درگیری های نظامی تأثیر بگذارند.
هویتزر مستا ـ اس ( Msta-S) - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
ارتش روسیه خمپاره انداز و انبار نیروهای مسلح اوکراین را منهدم کرد + ویدئو
این تحلیلگر درپایان گفت: "یک یا دو گنبد آهنین ارسالی از ایالات متحده ارزش تاکتیکی ندارند و در این مرحله احتمالاً حتی ارزش نمادین زیادی ندارند".
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در ژانویه تحویل سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین به اوکراین را امکان پذیر دانست. این درحالی است که اسرائیل پیش از این از ارسال سلاح به اوکراین خودداری کرده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала