تاتارستان و ایران می توانند در سال جاری مبادلات تجاری را دو برابر کنند

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر تاتارستان و ایران می توانند در سال جاری مبادلات تجاری را دو برابر کنند
تاتارستان و ایران می توانند در سال جاری مبادلات تجاری را دو برابر کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2023
اشتراک
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع معادن و کشاورزی ایران: گردش مالی بین جمهوری تاتارستان و ایران می تواند در سال جاری دو برابر شود و به 40 میلیارد دلار برسد.
به گزارش اسپوتنیک، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع معادن و کشاورزی ایران در نشست خبری چهاردهمین همایش بین المللی "روسیه - جهان اسلام: KazanForum 2023" گفت: گردش مالی بین جمهوری تاتارستان و ایران می تواند در سال جاری دو برابر شود و به 40 میلیارد دلار برسد.
وی افزود: روسیه و ایران در حال تجربه یک رابطه شکوفا هستند که بی سابقه است. روابط در همه حوزه ها می‌تواند به طور جدی توسعه یابد.
غلامحسین شافعی خاطرنشان کرد: بازرگانان برای توسعه زیرساخت‌های همکاری روی کمک دولت حساب می‌کنند.
وی افزود: جمهوری تاتارستان می تواند نقش بسیار مهمی در توسعه روابط روسیه و ایران ایفا کند، زیرا به عنوان مثال رودخانه ولگا از خاک این کشور می گذرد و دسترسی مستقیم به دریای خزر را فراهم می کند.
آرتور نیکولایف، معاون اول رئیس هیئت مدیره اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری تاتارستان، تایید کرد که روسیه و ایران هر دو علاقه مند به توسعه همکاری هستند.
وی افزود: همین روز پیش، از منطقه مجاور تماسی دریافت کردم که در آن درخواست برای برقراری ارتباط شده بود. یعنی تاتارستان در حال تبدیل شدن به نوعی هاب است.
نیکولایف خاطرنشان کرد: پروژه کریدور حمل و نقل بین المللی "شمال-جنوب" نقش مهمی در تقویت روابط روسیه و ایران ایفا می کند، زیرا در پس زمینه تحریم ها، روابط لجستیکی دستخوش تغییرات چشمگیری شده است. همچنین تسهیل تشریفات گمرکی و موضوع تسویه مالی که در حال حاضر مشکل است، ضروری است.
چهاردهمین مجمع بین المللی "روسیه - جهان اسلام: KazanForum" در روزهای 18 تا 19 می در کازان برگزار می شود. 7210 نفر از 85 کشور و 84 منطقه فدراسیون روسیه برای شرکت در انجمن ثبت نام کردند. در مجموع، انتظار می رود 15000 نفر در کار و حمایت از رویدادهای انجمن شرکت کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала