۷ پروژه مهم ارتباطی در ایران افتتاح شد

© iStock.com / DamnwellMediaВизуальное моделирование серверной комнаты
Визуальное моделирование серверной комнаты - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2023
اشتراک
همزمان با روز جهانی ارتباطات، هفت پروژه مهم ارتباطی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با حضور رئیس جمهور این کشور افتتاح شد.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از مهر، وزارت ارتباطات ایران خبر داد که آیت‌الله رییسی، رئیس‌جمهور ایران امروز در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران هفت پروژه ارتباطی مهم کشور را افتتاح کرد.
با افتتاح این پروژه‌ها و بهره‌برداری رسمی از آن‌ها، زیرساخت‌های ارتباطی مهمی در ۲۰ ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم ایجاد شد تا گام مهمی در توسعه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران صورت گیرد.
نخستین پروژه‌ای که در آیین روز جهانی ارتباطات توسط رئیس‌جمهوری ایران و با توضیحات عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران رونمایی شد، فاز نخست طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها با ایجاد سه میلیون پوشش بود.
این پروژه هم‌اکنون در ۱۹ استان و بیش از ۱۰۰ شهرستان آغاز شده و تاکنون بیش از هزار کیلومتر حفاری و فیبرکشی انجام شده است.
این طرح برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی ایران از سال گذشته آغاز شده و قرار است تا پایان دولت سیزدهم، ۲۰ میلیون خانوار تحت پوشش این شبکه پرسرعت ارتباطی قرار گیرند.
توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر نوری اصلی‌ترین پروژه حوزه ارتباطات وزارت ارتباطات ایران در سال جاری به شمار می‌رود.
از دیگر پروژه‌های افتتاح‌شده امروز پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بود که با اعتباری بیش از ۲۵ میلیارد تومان رونمایی شد.
ارائه تمامی خدمات دولت به مردم از طریق یک درگاه واحد از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند محقق می‌شود و بر اساس ارزیابی‌ها تاکنون بیش از ۹۵ درصد دستگاه‌ها به پنجره واحد متصل شده و بیش از ۲۷۰۰ خدمت با یک‌بار احراز هویت در دسترس کاربران قرار می‌گیرد که بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ باید تا پایان سال ۱۴۰۲ صد در صد خدمات دولت از طریق این پنجره به مردم ارائه شود و ۲۰ درصد آن به‌صورت هوشمند بدون نیاز به ارائه مدرک و مراجعه برای انجام استعلامات انجام شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала